השוק

אבי לוי מאתגר את השוק: מנסה לגייס מאות מיליוני שקלים

דלק ישראל מנפיקה החל משעות הבוקר סדרה אג"ח ראשונה בדירוג A; גורם בכיר בשוק ההון: "ההנפקה הזו לא פשוטה. זו חברה טובה אבל היא מדורגת A והסביבה הכלכלית לא תומכת בהנפקות חדשות כרגע"
ניצן כהן | 
אבי לוי, יו"ר דלק ישראל (צילום pexels, יחצ)
איש העסקים אבי לוי מאתגר היום את הבורסה כשהוא מוציא את דלק ישראל להנפקה ראשונה של סדרת אג"ח חדשה. לוי ינסה לגייס לדלק ישראל 500 מיליון שקל אבל גורמים בשוק ההון מעריכים שהיקף הגיוס הסופי יהיה נמוך בהרבה מהכוונה המקורית.
גורם בכיר בשוק ההון אמר הבוקר ל-ice כי "מדובר בהנפקה לא פשוטה. דלק ישראל היא לא בנק הפועלים והיא מדורגת בדירוג A. זה דירוג טוב בימים שבשגרה, אבל בסביבה הכלכלית הלא פשוטה שאנחנו נמצאים בה, דירוג כזה לא מספיק בשביל לקחת מהשוק 500 מיליון שקל" אמר הגורם.
 
עכשיו נסביר מעט את הדברים. דלק ישראל נמכרה לפני מספר שנים מקבוצת דלק לקבוצת משקיעים בראשות אבי לוי, דמות מוערכת מאוד בעולם הכלכלי הישראלי. קבוצת דלק של יצחק תשובה עדיין מחזיקה בחברה 25% מה שמאפשר לה ליהנות מהמהלכים שמוביל לוי את החברה.
אבל נחזור לדלק ישראל. לחברה יש שני נכסים מרכזיים: תחנות הדלק של 'דלק' ונכסי הנדל"ן עליהם יושבות התחנות. תוכנית האב של לוי מדברת על השבחה של נכסי הנדל"ן ושדרוג תחנות הדלק לסוג של מרכזי קניות. לחברה יש כיום 59 נכסים (לא כולל נכסים חדשים שרכשה וטרם הבשילו להשלמה) שמשתרעים על פני 170 אלף מ"ר (חלק החברה). הנכסים של דלק ישראל נחשבים לנכסים שממוקמים באזורי ביקוש והשווי שלהם בספרי החברה מסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל. שיעור התפוסה בנכסים שלה עומד על 94% וזה משמעותי.
נכון לסוף שנת 2022 היו בקופת החברה כמעט 19 מיליון שקל במזומן. בכוונת החברה לעשות שימוש בכסף שיגוייס (ככל שיגוייס) היום לפירעון חובות יקרים למערכת הבנקאית ולהחליף אותם בחוב זול יותר תוך שהיא מתכוונת לשחרר נכסים שמשועבדים לטובת הבנקים.
את שנת 2022 סיימה דלק ישראל עם הכנסות של כמעט 54 מיליון שקל, רווח גולמי של 49.5 מיליון שקל, רווח תפעולי של 123.4 מיליון שקל ורווח נקי של 88 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה