השוק

מתקפת הסייבר על פקטורי 54: החנויות חזרו לעבוד רגיל

מתקפת סייבר מפתיעה התבצעה היום על רשת חנויות האופנה פקטורי 54; המתקפה זוהתה על ידי המערכות של החברה כמעט בזמן אמת ואני המחשוב של החברה פעלו מהר להפיל את המערכות מה שמנע נזק משמעותי לחברה
ניצן כהן | 
מתקפת סייבר (צילום shutterstock)
מתקפת סייבר חריגה התרחשה היום על רשת האופנה פקטורי 54. המתקפה נועדה ככל הנראה להשבית את החברה אולם מערכות הסייבר שלה זיהו את המתקפה כמעט בזמן אמת ופעלו על פי הנהלים באופן מהיר מאוד מאוד וזה מנע ממתקפת הסייבר לגרום נזקים לרשת.
מספר שעות לאחר גילוי המתקפה החנויות עובדות כרגיל וכך גם הקופות. מטה החברה עובד כרגע בפעילות חלקית שתימשך ככל הנראה יומיים וזאת כדי לאפשר לאנשי המיחשוב להעלות את הגיבויים שמתבצעים באופן שוטף.
גורם כלכלי בכיר, המעורה היטב בפרטים, מסר ל-ice שמערכות ההגנה של פקטורי פעלו באופן כמעט מושלם. הם זיהו את המתקפה בזמן אמת ופעלו בדיוק לפי הנהלים שגובשו וזה מנע נזק משמעותי לחברה. בשל העובדה שנושא הסייבר קיבל דגש משמעותי בשנים האחרונות פעלה פקטורי לייצר נוהל התאוששות ממתקפת סייבר והיא הפעילה את הנוהל הזה כמעט באופן מידי וזה אומר שהחנויות כמעט לא נפגעו וחזרו לעבוד באופן רגיל בזמן אפס וזה אומר שאין נזק לחברה.
בשלב הזה של הדברים ולשאלה האם יודעים מה מקור התקיפה, ענה הגורם כי התחקור המלא מתבצע על ידי גורמים בתוך החברה בשילוב עם גורמי חוץ והתחקור נמצא כרגע בראשיתו אבל מה שחשוב שדווקא חברת האופנה פקטורי 54 הפיקה לקחים ממתקפות סייבר משמעותיות שהיו על בתי חולים והשקיע כסף ותשומות ניהוליות לא מבוטלות בהקמת מערכי הגנה, גיבוש נוהל התמודדות בזמן מתקפה וגיבוש נוהל התאוששות וכרגע נראה שהכל פעל כמו שצריך.
נזכיר כי פקטורי 54 שבבעלות משפחת אירני נחשבת לאחת מיבואניות מותגי האופנה הגדולות בישראל. החברה פונה למספר סיגמנטים כשרשת החנויות שלה נחשבת כבית אופנת עילית, כלומר פונה לחתך אוכלוסייה שהפרוטה מצויה בכיסו אולם היא פועלת גם בתחומי יבוא המותגים לשוק הביניים. משפחת אירני נחשבת לאחת המשפחות העשירות בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה