השוק

אינטל במודל חדש: צופה גידול ענק בהכנסות מייצור

אינטל הציגה (רביעי) מהלך חדש שלה - מעבר למודל פאונדרי פנימי, וצופה כי בזכות המהלך תוכל לייצר הכנסות של יותר מ-20 מיליארד דולר כבר בשנה הבאה
מערכת ice |  3
אינטל (צילום vecteezy ,Magma Images)
אינטל ערכה אמש (רביעי) עדכון לכתבים ואנליסטים בעניין אסטרטגיית IDM 2.0, וסיפרה על מהלך נוסף שלה – מעבר למודל פאונדרי פנימי (intel foundry model). מודל הפאונדרי הפנימי יאפשר לקבוצות העסקיות הפנימיות של אינטל לבחור אם לייצא את מעבדי x86 במפעליה של החברה או מחוצה לה. אינטל מסבירה שהמעבר למודל זה יהווה גורם מפתח בהשגת יעד החיסכון המוצהר שלה של 8-10 מיליארד דולר עד תום 2025.
במסגרת המודל החדש, נתוני הרווח וההפסד של קבוצות הייצור באינטל ידווחו לראשונה באופן נפרד ועצמאי. החל מהרבעון הראשון של 2024, אינטל תדווח בדוחות הכספיים שלה על הרווח וההפסד מפעילות הייצור שלה לצד נתונים מקבוצות המוצרים האחרות שלה בתחומי מחשוב אישי, מרכזי נתוני ו-AI, Network and Edge וכל השאר.
 
אינטל ציינה כי היא מצפה להפוך לפאונדרי הפנימי השני בגודלו בשוק כבר בשנה הבאה עם הכנסות מייצור של יותר מ-20 מיליארד דולר, והדגישה את מטרתה להיות הפאונדרי החיצוני השני בגודלו עד לשנת 2030.
כיום, כ-20% מהסיליקון של אינטל מיוצר באופן חיצוני, ובאמצעות המודל החדש בחברה שואפת להגיע לרווח גולמי של 60% ללא GAAP ורווח תפעולי של 40%. בנוסף, משום שהמודל החדש מחייב את היחידות העסקיות במחירי השוק המבוססים על משך הבדיקה, אינטל מצפה ששלב תכנון הטרום-סיליקון יקצר את הזמנים באופן משמעותי וייצר חיסכון של כ-500 מיליון עד מיליארד דולר בשנה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בנתיים בשקט בשקט מפטרת 10% בארץ (ל"ת)
    שי ע. 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    דוגמא קלסית לחברהשלא עשתה אבולוציה
    גדי 06/2023/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הפכה מחברה פורצת דרך וחלוצה בטכנולוגיה לעוד חברה שנלחמת לשרוד .
    סגור
  • 1.
    חברה שאיבדה את הדרך (ל"ת)
    דוד 06/2023/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור