השוק

מודיס' תפרסם דו"ח מיוחד על ישראל; הבנקים הזרים מורידים המלצה

מודיס' הודיעה בצעד חריג שתפרסם דו"ח מיוחד למשקיעים על כלכלת ישראל בימים שלאחר החקיקה המשפטית; מורגן סטנלי וסיטי בנק הורידו את ההמלצה לישראל; הירידות בבורסה מחריפות והדולר מתבסס מעל ה-3.7 שקל
ניצן כהן |  2
בורסה (צילום shutterstock)
חברת דירוג האשראי מודיס' שנחשבת לחברה שמרנית הודיעה שתפרסם דו"ח מיוחד על הכלכלה הישראלית בעקבות החקיקה המשפטית שעברה אתמול בישראל. במקביל הורידו הבנקים הזרים סיטי בנק ומורגן את ההמלצה לישראל ולמעשה הן מסירות את המלצת ה'קניה' לכלכלה המקומית.
בעקבות ההודעות האחרונות מתגברות הירידות בבורסה כשמדד ת"א 125 יורד ב-2.4%, מדד ת"א 90 מאבד 3.2% והתל בונד 60 מאבד 0.35%.
 
במורגן סטנלי הכניס את ישראל להמלצה של מדינות שלא כדאי כלל להשקיע בהן. נדגיש שמדובר בשוק האג"ח המקומי, כלומר ההמלצה היא שלא לרכוש אג"ח ישראלי אבל משוק האג"ח ניתן להקיש על שוק המניות ועולם ההשקעות הפרטיות בעיקר בתעשיית ההייטק. בסיטי בנק סקרו את המצב הפוליטי-משפטי החדש בישראל והגיעו למסקנה שבישראל של היום צריך להיזהר עם השקעות כי המצב "מסוכן ומורכב".
צריך לזכור שאחת התסריטים הפחות טובים של הכלכלה הישראלית זה הורדת דירוג מאסיבית של חברות דירוג האשראי והסרת ההמלצות החיוביות של הבנקים הזרים על הכלכלה המקומית. שני התהליכים האלה עלולים להיות בעלי משמעות קשה מאוד לישראל וזה אומר שהתרחיש הקשה מתממש לנגד עיננו.
עוד נזכיר כי לדירוג האשראי של ישראל יש משמעות גדולה מאוד לאיכות החיים שלנו מאחר ואם הממשלה תגייס כסף בחו"ל יהיה לה כעת יותר קשה והיא (כלומר אנחנו) נשלם ריבית הרבה יותר מידי גבוהה מכפי שהכלכלה עצמה אמורה לשלם. כל זה אומר חיסרון כיס של הממשלה ומכאן גם ירידה בשירותים שהיא מספקת לציבור.
הורדת דירוג לכלכה הישראלית משפיעה באופן ישיר גם על היכולת של חברות ישראליות לגייס כסף ממשקיעים מאחר ואין היגיון להלוות כסף לחברה בריבית נמוכה כשאפשר להלוות  לממשלה בריבית גבוהה ומכאן כל העקום הופך להיות קשוח יותר לפירמות שהוצאות המימון שלהן יעלו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איזה אושר אצל האנרכיסטים (ל"ת)
    פטריוט 07/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    למה מורידים המלצה?מודיס בטח דווקא
    אורח 07/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יעלו את דרוג האשראי של ישראל,הרי ביבי אמר שהדמוקרטיה תתחזק אחרי החוקים החדשים.
    סגור