השוק

צים הפסידה 213 מיליון דולר ברבעון; ההכנסות ירדו בכ-60%

הירידה במחירי התובלה הימית והאטה הכלכלית הביאו לירידה חדה של יותר מ-60% בהכנסות הרבעוניות של צים; ההפסד התפעולי של החברה הסתכם ב-168 מיליון דולר
ניצן כהן |  1
אלי גליקמן מנכ"ל צים (צילום סיון פרג', ויקיפדיה/ Mike Baird)
צים נמצאת בתקופה לא פשוטה. לא שיש סכנה לחברה (לפחות לא כרגע) אבל הירידה במחירי התובלה הימית כמו גם ההאטה הכלכלית העולמית הביאו את החברה להפסדים של 213 מיליון דולר לעומת רווחים של 1.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל. הכנסות החברה ירדו ב-62% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד והם הסתכמו ב-1.3 מיליארד דולר.
בצים אומרים כי ההפסד הנקי ברבעון הושפע לרעה מפריט שלא במזומן לאחר מס, בסך של 51 מיליון דולר, בגין החזרה של אניות מסוימות. ה-EBITDA המתואם ברבעון השני הסתכם ב-275 מיליון דולר, ירידה של 87% מהתקופה המקבילה אשתקד.
ההפסד התפעולי (EBIT) ברבעון השני הסתכם ב-168 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי בסך 1,764 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד התפעולי המתואם (Adjusted EBIT) ברבעון השני הסתכם ב-147 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי מתואם בסך 1,764 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) ברבעון השני עמד על 1,193 דולר, ירידה של 67% מהתקופה המקבילה אשתקד. החוב נטו של צים עומד על 1.6 מיליארד דולר.
אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים, אמר: "אנו ממשיכים לנקוט פעולות יזומות על מנת לתת מענה למציאות הנוכחית בשוק, תוך התמקדות בהפחתת עלויות ואופטימיזציה של האסטרטגיה המסחרית שלנו. פעלנו לייעול הצי הקיים שלנו ואנו בוחנים באופן שוטף את מערך השירותים שלנו על מנת להתאימם להעדפות המשתנות של לקוחותינו ולזהות הזדמנויות מסחריות חדשות.
"כמו כן, אנו ממשיכים לבחון אפשרויות למנף שיתופי פעולה תפעוליים להתייעלות נוספת. בו בזמן, בהמשך השנה ובשנת 2024, אנו מצפים כי מבנה העלויות שלנו ישתפר בד-בבד עם כניסת האניות החדשות והחסכוניות בדלק, לרבות 28 אניות "ירוקות" המונעות בגז נוזלי (LNG)".
גליקמן הוסיף: "למרות שתוצאות הרבעון השני משקפות את המשך קיומם של אתגרים לטווח קצר בשוק ספנות המכולות, יתרות המזומנים שלנו, העומדות על סך 3.2 מיליארד דולר בסוף הרבעון, נותרו איתנות. אנו מאמינים שהנזילות המשמעותית והמאזן החזק שלנו יאפשרו לצים לפעול מעמדת כוח ולשמור על הסתכלות לטווח ארוך גם במהלך תקופה של חולשה מתמשכת בשוק.
"יחד עם חידוש צי האניות שלנו וקידום מטרות ה-ESG עבור צים ועבור לקוחותיה כאחת, אנו נותרים בטוחים שהמיצוב האסטרטגי של החברה יוביל לצמיחה רווחית בטווח הארוך".
גליקמן סיכם: "לנוכח חולשת עונת השיא וביקושים שצפויים להישאר נמוכים בהמשך השנה, צים צופה EBITDA מתואם בטווח של 1.2 מיליארד דולר עד 1.6 מיליארד דולר והפסד EBIT מתואם בטווח של 500 מיליון דולר עד 100 מיליון דולר בשנת 2023. במבט קדימה, אנו מחויבים למינוף יוזמות דיגיטליות, שיפור החוסן המסחרי והתפעולי שלנו, והמשך הטמעת האסטרטגיה המבודלת שלנו כדי לשרת את הלקוחות שלנו בצורה הטובה ביותר ולייצר ערך בר-קיימא לבעלי המניות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעניין אם יקחו את הבונוסים למנהלים (ל"ת)
    ראובן 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור