השוק

דוראל מזנקת בהכנסות ומציבה צפי חדש של 1.1 מיליארד שקל

חברת דוראל מפרסמת את הדוחות שלה לרבעון השני ולמחצית הראשונה של השנה. הכנסות החברה במחצית עלו ב-36%, והרווח צח גם הוא. עם זאת, מנגד, חלק החברה בתוצאות ישויות המטופלות לפי שיטת השווי המאזני ברבעון השני הסתכם בהפסד של כ-14 מיליון שקל
מערכת ice | 
יקי נוימן מנכ"ל קבוצת דוראל (צילום מיכה לובטון, shutterstock)
חברת דוראל מפרסמת היום את תוצאותיה לרבעון השני והמחצית הראשונה של 2023 ואלו מציגות גידול בהכנסות וברווח, לצד התפתחויות עסקיות מעודדות במהלך פרק זמן זה.
פעילות במחצית הראשונה של 2023:
ההכנסות המצרפיות של תאגידי הפרויקטים ממכירת חשמל הגיעו ל-68.5 מיליון שקל - גידול של 36% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח לפי הורדת המיסים צמח גם הוא ל-56.2 מיליון שקל - גידול של 29%. הרווח התזרימי המתואם של תאגידי הפרויקטים הגיע ל-42.7 מיליון שקל - עלייה של 26%. 
עיקר הנתונים לרבעון השני של 2023:
הרווח המתואם ברבעון הגיע ל-23.3 מיליון שקל, גידול של 34%. הכנסות המימון נטו ברבעון עלו ל-17.6 מיליון שקל מ-8.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. לפי החברה, הגידו נובע ברובו מגידול בהכנסות ריבית מפיקדונות בנקאיים ומהלוואות ותמיכה בישויות מוחזקות, וכן מגידול נטו בשווי נכסים הנמדדים בשווי הוגן.
מנגד, חלק החברה בתוצאות ישויות המטופלות לפי שיטת השווי המאזני ברבעון השני הסתכם בהפסד של כ-14 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-0.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפרש נובע בעיקר מחלק החברה בתוצאות Doral LLC, אשר אוחדה בתקופה המקבילה אשתקד, והוא נובע גם מהשפעות לא תזרימיות משמעותיות של שערוך אופציות בספריה.
אם כן, ההפסד הנקי המיוחס לבעלים ירד ל-30.1 מיליון שקל, לעומת 32 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההון העצמי המיוחס לבעלים של החברה הסתכם ב-2.015 מיליארד שקל, לעומת 1.958 מיליארד שקל שנרשמו ביום האחרון של 2022.
על כן, החברה צופה כי ההכנסות השנתיות של הפרויקטים הבשלים, אשר חוברו לרשת או צפויים להתחבר בחודשים הקרובים, צפויות לעמוד על למעלה מ-700 מיליון שקל בשנת 2024 ולמעלה מ-1.1 מיליארד שקל בשנת 2025.
יקי נוימן, מנכ"ל קבוצת דוראל, מסר: "דוראל נמצאת בתנופת הקמות של פרויקטים רבים וחיבורם לרשתות החשמל. הספק המתקנים המחוברים בישראל זינק, כשעוד ועוד פרויקטים הושלמו וחוברו לרשת החשמל, ואחרים נמצאים בשלבי הקמה מתקדמים, זאת לצד התקדמות משמעותית בפרויקטים שונים בארה"ב. אנו צופים כי הצמיחה בפעילות ובהכנסות תמשיך ואף תתגבר בחודשים הקרובים ובשנת 2024. קצב הקמת הפרויקטים המואץ יביא לעלייה של מאות אחוזים בתוצאות הכספיות של החברה כבר בשנה הקרובה. אנו ממשיכים ביישום אסטרטגיית הצמיחה ותוכניות העבודה של החברה בארץ ובעולם; לאחרונה חתמנו על מסגרות מימון משמעותיות עם בנק מזרחי בהיקף כולל של כ-4.5 מיליארד ש"ח, המבטיחות את המשך הקמת הפרויקטים המואצת של החברה בשנים הקרובות בתחומי הסולאר והאגירה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה