השוק

"תעמוד בכל ההסכמים": פגיעה אנושה בחקלאי הדרום - זו הדרישה מסמוטריץ'

בעקבות המלחמה, אסם התבואה של ישראל בעוטף עזה ובנגב חווה אסון. בתנועת כפרי האיחוד החקלאי קוראים למשרד האוצר לגנוז את הרפורמה במשק ולהכין תוכנית לחיזוק המערכת. הבקשה: עצירה לאלתר של הפעימה השלישית של הורדת מכסי המגן. גורמים באיחוד: "חייבים לקום ולשקם את היישובים הכפריים"

מערכת ice |  2
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, יונתן זינדל, יוסי זמיר)
על רקע מלחמת חרבות ברזל, מתקפת הפתע של חמאס על ישראל שהביאה להירצחם ולנפילתם של יותר מ-1,300 ישראלים, באיחוד החקלאי קוראים לשר האוצר לגנוז את הרפורמה בחקלאות לאלתר ולהכין תוכנית לחיזוק הענף. "הלב נקרע, זו העת להתארגנות ולחיזוק", מסרו בכירים באיחוד החקלאי. "בשעה שאנו קוברים את מתינו ולאחר שישובים רבים נהרסו, חייבים לקום ולשקם את החקלאות הישראלית ואת הישובים הכפריים".
בתנועת כפרי האיחוד החקלאי מבקשים ממשרד האוצר ומהשר בצלאל סמוטריץ' לעצור לאלתר את הפעימה השלישית של הורדת מכסי המגן. האיחוד דורש משר האוצר בעת הזו לחזק את החקלאות באמצעות ביטול הרפורמה בחקלאות במתכונתה הנוכחית, ולהכין תוכנית דחופה בשיתוף משרד החקלאות לחיזוק החקלאות והחקלאים.
 
אסם התבואה של ישראל שנמצא בעוטף עזה ובנגב נפגע אנושות. בשל המצב חסרים ידיים עובדות בחקלאות, מה שגורם כבר היום לחוסר יכולת לקטוף תוצרת חקלאית. לא ניתן לבצע במלואה הדברה נגד מזיקים ומחלות ולא ברור מתי יהיה אפשר לשתול ולזרוע. יש להוסיף לכך חשש שמא ספינות לא תרצנה לעגון בנמלינו ועל כן אי אפשר להסתמך על היבוא.

חקלאות בקיבוץ נחל עוז (צילום: משה שי/ פלאש 90)
"מדינת ישראל היא מדינת אי והימים האחרונים רק ממחישים כמה חשוב להבטיח את הביטחון התזונתי הטרי של תושבי ישראל", נמסר מטעם האיחוד. "דווקא בימים אלה יש חשיבות ונחיצות בחיזוק החקלאות והיצור העצמי של תוצרת טרייה על ידי חקלאי ישראל המסורים. זה הזמן להכין תוכנית ארוכת טווח עם תמיכות מתאימות לחקלאות הישראלית לעשור הבא. בשלב ראשון מצופה משר האוצר לעמוד בכל ההסכמים החתומים מול החקלאים ומפעלי עיבוד התוצרת החקלאית הטרייה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אפס כי ימלוך (ל"ת)
    חורבן הבית 10/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    עדיפות למזון כחול לבן
    אני 10/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין שום מקום לשיקולים כלכליים בכל הנוגע לגידול מזון בסיסי בתחומי ישראל. ישראל חייבת לגדל את כל מה שדרוש לה לצרוך השרדות במקרה של מצור ימי. כל שר אוצר שפוי, חייב לדאוג שלחקלאי ישראל תהיה אפשרות לגדל ולהתפרנס, כדי שבכל בוקר, יוכלו המדפים בחניות להיות מלאים בכל מה שדרוש לקיום הוגן של כלל האזרחים, גם ללא אספקה מבחוץ. במידה שדרושה סובסידיה, יש לשלם סובסידיה. יבוא, רק במקרים קיצוניים ולא על חשבון יצור מקומי. שרי חקלאות לדורותיהם בגדו בתפקידו של המשרד ולא בחלו ביבוא "זול" על פני ייצור מקומי, עם כל המתשמע מכך. החקלאות היא הקשר לאדמה, לא מפעלי הי-טק שניתן להעביר לכל מקום, או להעסיק עובדים בארצות אחרות. אחרי שהמדינה מבטיחה את המזון הבסיסי בכל עת, אפשר לפתח ענפים אחרים. כנראה ש"נערי האוצר" לומדים בשיעורי הכלכלה אך ורק את נושא "הרווח" בכל מחיר ולא את חשיבות הביטחון התזונתי.
    סגור