השוק

דירוג האשראי של ישראל בסכנה: הוצב תחת "מעקב שלילי"

בצל המערכה הביטחונית בעזה, אחת מסוכנויות הדירוג הגדולות בעולם מציבה את ישראל בעין הסערה. המשמעות: החברה תעקוב אחר ההתפתחויות, והיא עלולה לבצע פעולות שליליות. משרד האוצר מרגיע: לא מדובר בהורדה ממשית. הערכה: מחיר הרחבת העימות עבור איראן וחיזבאללה יהיה גבוה מאוד

מערכת ice |  2
כלכלה בישראל (צילום shutterstock)
משרד האוצר מעדכן כי חברת דירוג האשראי הבין-לאומית Fitch Rating הודיעה הערב (שלישי) על הצבת דירוג האשראי של מדינת ישראל העומד על רמה של +A תחת "מעקב שלילי" (Rating Watch Negative), זאת בשל שינוי בתפיסת הסיכון הגיאופוליטי לאור מלחמת חרבות ברזל
משמעות הודעת הסוכנות היא שבכוונת החברה לעקוב באופן תדיר אחר ההתפתחויות הביטחוניות באזור, ובמהלך ששת החודשים הקרובים, במקרה של הרעה משמעותית במצב הביטחוני, היא עלולה לבצע פעולת דירוג שלילית. לחילופין, היה והרעה כאמור לא תתממש, יוסר "המעקב השלילי". משרד האוצר מבהיר כי ההודעה הנוכחית אינה מהווה הורדת דירוג או הורדת תחזית הדירוג. 
 
עם זאת, הודעת החברה משקפת את החשש שלה מכך שהתרחבות העימות הנוכחי, ככל שיכלול גם עימות צבאי בקנה מידה נרחב עם מספר שחקנים נוספים ולאורך תקופה מתמשכת, עלול לגרום להתדרדרות בנתונים הפיסקליים. פיץ' מדגישה כי לא מדובר בתרחיש מרכזי, אולם אם יתממש הוא עלול להביא לגידול מתמשך בהוצאה הממשלתית, ירידה בהכנסות המדינה, להוביל לפגיעה בסנטימנט הצרכנים והמשקיעים והרעה במדדי האשראי של ישראל.
​פיץ' סבורה כי הסיכון בהתרחבות העימות עלה באופן משמעותי לאור חילופי האש התכופים בגבול לבנון וכן לאור ההתבטאויות של גורמים בכירים באיראן ובחיזבאללה. ממשרד האוצר נמסר כי החברה מבהירה שמחיר הרחבת העימות, עבור איראן וחיזבאללה, יהיה גבוה מאוד, וזאת בהמשך לאזהרותיהן של ישראל וארה"ב.
 
נוכח הכלכלה הדינמית בעלת ערך מוסף גבוה, מוכנות המדינה לעימות צבאי והיסטוריה של עמידות בפני עימותים מסוג זה, בשילוב עם מדדים פיסקאליים טובים, חשבונות חיצוניים חזקים וכריות נזילות גבוהות, לא סביר שעימות קצר באופן יחסי, המוגבל בעיקר לרצועת עזה, ישפיע על דירוגה של ישראל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא לוקחת סיכון
    כלכלן 10/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברה לא רצינית יש מדינות באירופה עם דירוג כמו ישראל שיש להם בעיות כלכליות וחברתיות גדולות בהרבה . אם יורידו את הדרוג הוא יעלה מהר יחסית ורק יורד מאמינות החברה זכרו מה אמרתי.
    סגור
  • 1.
    האם לא נשמיד את חיזבאללה ואירן לא נצטרך בבית קברות
    די להפחיד! 10/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דירוג אשרי
    סגור