השוק

נשיא התאחדות התעשיינים על הודעת הנגיד: "ההחלטה מתבקשת"

נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר הגיב על החלטת הנגיד להשאיר את הריבית על כנה. לדעתו של תומר ההחלטה המתבקשת היא להוריד את הריבית על מנת לתמוך בעסקים בזמן המלחמה
מערכת ice | 
רון תומר (צילום יוסי אלוני)
נגיד בנק ישראל אמיר ירון החליט היום להשאיר את הריבית ללא שינוי ולא להעלות אותה, דבר שגרם לשביעות רצון בקרב התעשיינים.
נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל, ד״ר רון תומר על החלטת הנגיד: ״החלטה מתבקשת של נגיד בנק ישראל. טוב שלא עלתה הריבית אבל אנו  מצפים להורדתה כדי לתמוך בעסקים בתקופה זו ולתת מענה לבעיות התזרים של העסקים על ידי הקלות בתשלומי הריבית ויישום מסלולי הלוואות המותאמים למצב״.
לדברי ד״ר תומר: ״עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, עלה צורך עז לשדר וודאות למשק ועזרה לעסקים שמתקשים תחת נטל ההלוואות, על-מנת להימנע מפגיעה נוספת בכלכלה. מסקר שערכנו בהתאחדות התעשיינים עולה כי בשבוע השני של הלחימה, 14% מהתעשיינים ציינו מחסור באשראי כבעיה שמטרידה אותם בימים אלו. בעיות המימון והתזרים יגברו ככל שיימשך מצב המלחמה, ולאור חוסר המענה לעסקים מצד משרד האוצר.
למרות מאמצי התעשייה הישראלית לשמור על הרציפות הייצורית, ברור לכל שמכירות התעשייה נפגעו, במיוחד בקרב המפעלים הקרובים לגבול, מה שעלול להקשות עליהם לעמוד בהחזרי הריבית. לפי תחזיות של שלל גופים כלכליים במשק, המלחמה תאיץ את תהליכי ירידת המחירים, זאת על רקע ירידה בביקוש המקומי, מה שמאותת על פגיעה עתידית נוספת בפדיון העסקים. זאת בשעה שהתעשיינים מוטרדים ממחסור בכח אדם על רקע גיוס נרחב למילואים, סגירת אתרי הבנייה, הפסקת העסקת עובדים פלשתינאים מיהודה ושומרון, וסגירת מערכת החינוך בשבועיים הראשונים ללחימה, לצד בעיות של שינוע סחורה ובעיות אספקה״.
 
ד״ר תומר הוסיף כי: ״בשעה קשה זו, על המדינה ועל בנק ישראל להושיט יד לעזרה לתעשייה ולכלל העסקים, ולמצוא פתרונות תזרימיים אמיתיים שיאפשרו לעסקים להמשיך ולקיים עורף כלכלי חזק״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה