השוק

בנק שוויצרי מוביל: ״ההשפעה הכלכלית של המלחמה בישראל - מוגבלת״

הכלכלן הראשי של הבנק השיווצרי הפרטי לומברד אודייר, סאמי שער, מרגיע היום את לקוחות הבנק: ״ההשפעה של המלחמה בישראל על הכלכלה - מוגבלת״
ניצן כהן | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום shutterstock, פלאש 90/ חיים גולדברג)
״ההשלכות של מלחמת ישראל-חמאס על המשקיעים העולמיים תלויות בהסלמה של הסכסוך ובהשפעתו על ייצור הנפט העולמי. לנכסים המסורתיים היו תגובות שונות למצב, אך השפעת השוק העתידית תלויה בהיקף הסכסוך ובשיבושים הפוטנציאליים באספקת האנרגיה במזרח התיכון״ כותב היום סאמי שער, הכלכלן הראשי של הבנק השוויצרי הפרטי לומברד אודייר ללקוחות. 
״כלכלת ישראל עלולה להיחלש ברבעון הרביעי, אך השוק הפיננסי היציב שלה נתמך ברזרבות מטבע חוץ. בעוד שהכלכלות באזור עשויות להיות מושפעות מהמלחמה, ההשפעה המקרו-כלכלית העולמית צפויה להישאר מוגבלת״ הוא מוסיף.
 
כאשר למחירי הנפט שמטבע הדברים מעוררים דאגה בשווקים, כותר שער ללקוחות הבנק כי ״מחירי הנפט רשמו עלייה של כ-8% והשפעת המלחמה על הפקת הנפט תלויה בתרחישים שונים, כולל צעדי תגמול או אמברגו של מדינות מייצרות נפט. התרחיש הסביר הוא שהעימות לא ישנה את הסטטוס קוו של הפקת הנפט באזור. החששות הפוטנציאליים כוללים בדיקה והטלת סנקציות על אספקת הנפט האיראנית, אך לסעודיה ולאיחוד האמירויות יש תפוקה פנויה לכסות את המחסור.
״הסלמה בהיקף גבוה יותר, עשויה להיות כרוכה בשיבושים במיצר הורמוז - נתיב סחר קריטי. ישנן נקודות חנק פוטנציאליות נוספות אשר כוללות את הבחירות לנשיאות במצרים ואת הפגיעות של תעלת סואץ. גם שווקי הגז הטבעי נמצאים בסיכון, עם דיווחים על שיבושים קלים בייצור. 
״הסיכונים הגיאופוליטיים גדלו, והשפיעו על כלכלה גלובלית שמתמודדת במקביל עם שרשראות אספקה מחודשות. אסטרטגיית ההשקעה הזהירה שלנו, כרוכה בהעדפת מוצרי אג"ח איכותיים, לרבות אג"ח ארה"ב והדולר האמריקאי, תוך עמדה ניטרלית לגבי מניות וזהב, כל עוד הסכסוך נשאר בגבולותיו הנוכחיים״ הוא מסיים.
לומברד אודייר הינה קבוצת בנקאות שוויצרית פרטית ועצמאית. הבנק נוסד לפני יותר מ-225 שנים. לומברד אודייר מתמחה בבנקאות פרטית. ההון המנוהל של לומברד אודייר עומד על כ-348 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה