השוק

כולם נגד סמוטריץ': טענות קשות נגד לשכת שר האוצר

במערכת הביטחון מתריעים: יו"ר הציונות הדתית פוגע במאמצי הלחימה מתוך שיקולים פוליטיים. מ"מ יו"ר הקבינט החברתי-כלכלי מונע העברת כספים לרשות הפלסטינית, שעמה לישראל יש תיאום ביטחוני הדוק. הסכנה: אי העברת התשלומים שנסגרו מראש תגרום להתפרצות אלימה בשטחים
מערכת ice |  1
בצלאל סמוטריץ' (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
על רקע התנגדותו הנחרצת של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', להעביר כסף לרשות הפלסטינית, במערכת הביטחון מתריעים כי שר האוצר פוגע במאמצי המלחמה של ישראל מתוך שיקולים פוליטיים, משום שאי-העברת הכסף לרשות עלולה לגרום להתפרצות אלימה בשטחים עד כדי אינתיפאדה, עובדה שתצריך הסטת כוחות וקשב מהדרום ומהצפון לטובת פיקוד המרכז.
הדברים נאמרים בין היתר על רקע הודעה שפרסם ביום שלישי שר האוצר ומ"מ יו"ר הקבינט החברתי-כלכלי בצלאל סמוטריץ', ולפיה הוא "מעריך את שר הביטחון ומחזק אותו על עבודתו לילות כימים למען ביטחון ישראל" אולם "עמדתו בעד העברת הכספים לרשות הפלסטינית היא טעות חמורה".
 
"אני לא מתכוון לתת למדינת ישראל לממן את אויבנו ביהודה ושומרון שתומכים בטרור של חמאס ומממנים את מחבלי ה-7 באוקטובר שרצחו וטבחו בנו", טוען יו"ר הציונות הדתית "הרשות הפלסטינית היא לא הפיתרון, היא חלק מהבעיה. לא חוזרים על טעויות וקונספציות שהתפוצצו לנו בפנים".
על פי דיווח של לילך שובל ב"ישראל היום", הכעס במערכת הביטחון על השר סמוטריץ' נובע מהעובדה שבצה"ל מעוניינים להתמקד בזירה הדרומית, ולהכיל עד כמה שניתן זירות אחרות, אפילו את הזירה הצפונית שבה מאתגר חיזבאללה את ישראל מידי יום. לפי כל בכירי מערכת הביטחון, כל פעולה שעלולה להדליק את יהודה ושומרון מנוגדת לאינטרס הישראלי, ולפיכך התנגדות יו"ר הציונות הדתית להעברת כסף לרשות מסוכנת ופוגעת במאמץ המלחמתי של ישראל.
 
אתמול שר הביטחון יואב גלנט אמר במסיבת עיתונאים כי "מן הראוי להעביר ולהעביר באופן מידי את הכספים האלה", והזכיר כי "הרשות מונעת גם טרור". דבריו באים בתגובה לטענת שר האוצר סמוטריץ' להקפיא את העברת כספי המסים של הרשות, בטענה כי אלו עשויים להגיע לידי חמאס בעזה.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מטו מ טמים, סמוטריץ' מונע כסף מהאויב. (ל"ת)
    מיכאל 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור