השוק

סאנפלאואר בעסקה אדירה: תרכוש פרויקטים סולאריים בהספק של כ-14 מגה-וואט

על-פי ההסכם, תרכוש חברת בת של סאנפלאואר פרויקטים סולאריים מחברת E.D.I, בהספק כולל של כ- 14 מגה-וואט בתמורה ל- 7.7 מיליון ₪ במזומן ו-25% ממניות חברת הבת, חיבור הפורטפוליו צפוי לתרום סך של כ- 7.4 מיליון ₪ להכנסות בשנה, ושל כ- 4.9 מיליון ₪ ל- EBITDA לשנה
מערכת ice | 
שחר בן מויאל, מנכ"ל סאנפלאואר (צילום תמר מצפי, shutterstock)
סאנפלאואר הפועלת בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל, פולין וארה"ב דיווחה היום על רכישת פרויקטים סולאריים מחברת EDI בהספק כולל של 14 מגה-וואט, הכולל פרויקטים בהספק של 3 מגה וואט הנמצאים כבר בשלב הפעלה מסחרית, בעוד יתר הפרויקטים, הנמצאים בשלבי ייזום והקמה שונים, צפויים להתחבר לרשת החשמל עד סוף 2024.
צירוף הפרויקטים הנרכשים ירחיב את ההספק המותקן בבעלות החברה בישראל בשיעור של כ-40%, וייצור סינרגיה תפעולית באמצעות שיפור וטיוב של תפעול מאות הפרויקטים על גגות של החברה בישראל. בנוסף, בכוונת החברה לפעול להרחבת צבר הפרויקטים על גגות בישראל בהספק של עד 25 מגה-וואט. עם חיבורם של 12 פרויקטים לרשת, צופה סאנפלאואר תוספת להכנסות של כ- 7.5 מיליון ₪ לשנה, ותוספת של כ- 4.9 מיליון ₪ EBITDA לשנה.
עסקה זו מגיעה לאחר שסאנפלאואר הציגה בדוחותיה האחרונים תוצאות שיא בכל הפרמטרים התפעוליים: הכנסות החברה בחציון הראשון של 2023 צמחו לסך של כ-93 מיליון ₪ ותזרים המזומנים מפעילות שוטפת צמח ל-32.6 מיליון ₪, תוך כדי שהחברה עוברת לרווח שהסתכם לסך של 7.7 מיליון ₪, כמו כן ה-EBITDA בחציון הראשון גדל בכ-56% לסך של  49.4 מיליון ₪, לעומת  31.6 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד.

שחר בן מויאל, מנכ"ל סאנפלאואר: "אנו ממשיכים לדבוק באסטרטגיית החברה, ומשלימים היום עסקה שתרחיב את הפורטפוליו המניב בישראל ב- 40% ותאפשר לנו לפעול  לניצול סינרגיות תפעוליות. לצד זאת, נפעל להרחיב את צבר הפרויקטים בעוד כ- 25 מגה-וואט, שבסה"כ יותר מתכפיל את היקף ההספק המותקן"
דניאל ביטון מנכ"לית E.D.I   אנרגיה : "אנחנו מברכים על בנייה של חברה משותפת עם סאנפלאוור שתהפוך לשחקן מרכזי בשוק הישראלי. היכולות של אי.די.איי אנרגיה בייזום, הקמה ותפעול מערכות אנרגיה מתחדשות בישראל בשילוב עם יכולות המימון והגב הפיננסי המשמעותי של חברת סאנפלאוור מייצר עבורינו הזדמנות משמעותית לצמיחה"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה