השוק

ענקית ההשקעות האמריקאית: "המלחמה בישראל לא תשפיע על הנפט"

דיוויד בנימינוב, אנליסט מחקר בענקית ההשקעות האמריקאית GLOBAL X כותב בסקירה השבועית שלו שלאחר האווירה השלילית בניו יורק בחודשים האחרונים, חודש נובמבר החל באווירה חיובית דווקא וזה חשוב להתפתחות הכלכלית העולמית
ניצן כהן | 
מחיר הנפט (צילום shutterstock)
"לאחר הסנטימנט השלילי באוגוסט-אוקטובר, בנובמבר השתפרה מאוד האווירה בוול-סטריט. הסיבה לכך היתה הירידה בתשואות על אג"ח ממשלתיות וכן הפרשנות שעלתה מישיבת הריבית של הפד בתחילת נובמבר, שציננה את החשש מהעלאות ריבית נוספות" כותב דיוויד בנימינוב אנליסט מחקר בענקית ההשקעות האמריקאית GLOBAL X.
"לכך גם תרם דו"ח התעסוקה האחרון, שהיה יחסית חלש, ושבעקבותיו ההערכה הרווחת היא כי הפד סיים להעלות את הריבית. לאור נתוני האינפלציה והתעסוקה, גם אנו סבורים כי הפד לא יבצע עוד העלאות ריבית השנה.

"בנאומיו האחרונים, הציג נגיד הפד פאוול עמדה מאוזנת, לפיה יש לבנק חובה למגר את האינפלציה אך הכיר בסיכון שהקשחת יתר של המדיניות המוניטרית עשויה לדחוף את הכלכלה למיתון. מדבריו עלה כי בכוונת הבנק לבצע הפוגה בהעלאות הריבית ולבחון את הנתונים הכלכליים כדי לראות האם האינפלציה תמשיך להתנתן לעבר היעד של 2%. פאוול לא שולל על הסף העלאות ריבית נוספות, ואולם נראה כי המטרה באיום המרומז היא שהשוק לא יתחיל לצפות להפחתות ריבית.
"לפי שעה, המלחמה בישראל אינה משפיעה על מחיר הנפט, שדווקא נמצא במגמת ירידה. אנחנו סבורים כי הקונפליקט ישפיע על מחירי הנפט רק אם וכאשר העימות יזלוג ליצרניות נפט משמעותיות. כמו כן, ישנו חשש כי הביקוש לנפט מצד יבואניות מרכזיות כמו סין דווקא ייחלש בעקבות האטה בקצב הצמיחה, ועל כן אנחנו רואים כעת ירידה של מחיר הנפט" מסיים בנימינוב את הסקירה השבועית שלו ללקוחות הבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה