השוק

דירוג הקרנות הכספיות: זו הקרן עם התשואה הטובה באוקטובר

הקרנות הכספיות הן הכוכבות בשוק ההון; הן אמורות להיות התחליף לפיקדון הבנקאי ולהניב תשואה גבוה יותר מהפיקדון והן משווקות באופן אגרסיבי ע"י המשווקים השונים ומכאן החשיבות להבין את המנגנונים שלהן והתשואות שהן מניבות בפועל
ניצן כהן |  3
בתי השקעות (צילום יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, freepik)
הקרנות הכספיות הן כוכבות שלן השנתיים האחרונות בשוק ההון. הקרנות כספיות אמורות להיות המוצר התחליפי לפיקדון הבנקאי והן משווקות באופן אגרסיבי מאוד על ידי המשווקים השונים בשווקים ומכאן חשוב מאוד להבין את המנגנונים בקרנות הכספיות ולבחון לאורך זמן את התשואות שהן מניבות בפועל.
אם כן נסביר לרגע את המנגנונים בקרנות הכספיות. הקרנות הללו משקיעות בכל מה שנחשב למזומן וזה אומר שהן אוגרות סכומי כסף גדולים והולכות איתם לבנק ומכאן הן מקבלות ריבית בנקאית גבוהה יותר ממה שהמשקיע הסביר יכול להשיק. את יתרת הכסף הן משקיעות באג"ח לטווחים קצרים של שעומדים לפירעון בטווח של 3 חודשים וזה אמור להניב את עודף התשואה על הפיקדון הבנקאי.

לקרנות הכספיות יש גם מנגנון תשלום מס שונה מעט. המס שמשלמים המשקיעים עם הרווחים מהקרנות הכספיות הוא של 25% מהרווח הריאלי וזה אומר שבימים של אינפלציה גבוהה הרי שמגולמת בקרן הכספית הטבת מס ולהיפך.
בחודש אוקטובר פרצה המלחמה ונכון לחודש שעבר השקל נחלש מול שאר המטבעות ובעיקר מול הדולר והאירו. בחודש שעבר היה זה האירו שהניב תשואה עודפת על פני הדולר וגם התחזיות לפיהן הריבית בארה"ב גם אם לא תרד, תיוותר ללא שינוי עוד תקופה מייצרת סוג של עדיפות למשקיעים להטיית כספים לאזור גוש האירו ומכאן ניתן לראות את התשואות העודפות של הקרנות הכספיות צמודות האירו.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    נגיד בנק ישראל
    עומרי כאיד אחמד 11/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני רוצה לרדת על נתניהו קצת ,אי אפשר לומר שמענק מביטוח לאומי או ממקומות ביטוח פרטיים שונים ,אני אדבר על עצמי קצת ,אני תמיד אומר מה שעבר עליי ואין צורך להמציא חוקים או ....,נגיד אני מגיל 18 ואני מוציא תלושי משכורת לא מוציא סתם בביטוח לאומי מסתמכים על תלושי משכורת בלבד ,עכשיו מה שיוצא נותנים ,מלחמה וכל מיני ,מוציאים מקיזוז ממס הכנסה ,אבא שלי ואמא שלי מבוגרים גם עבדו והוציאו תלושי משכורת ,אני חושב שאבא שלי מחביא ממני מאות אלפי שקלים ואני לא יודע ,לכן אני אתחמן אותו קצת ,לצערי ביטוח לאומי לא קשור בכלל למלחמות ,קופות חולים והביטוחים שלהם כלפי הציבור הישראלי הם חייבים לשלם להם ,תקציבים מתווספים לפרוייקטים במדינה
    סגור
  • 2.
    טבלה לא נכונה דולרית כתבה שקלית
    דניאל 11/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק אני קורא את הכתבה ? או אני טועה ?
    סגור
  • 1.
    כולן קרנות דולריות ויורו
    מיקליס 11/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו המטבעות הללו ירדו ותראו שבנובמבר אין בהם שום רווח
    סגור