השוק

כמה הרווחתם בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות בנובמבר?

מנתונים שנאספו ועובדו על ידי בית ההשקעות מיטב עולה כי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות חזרו להרוויח בנובמבר; לרווחים היו סיבות רבות ומגוונות שהתנקזו לעליות שערים בוול סטריט ובבורסה של תל אביב; אז כמה הרווחתם בחודש שעבר
ניצן כהן | 
מנהלי ההשקעות בישראל (צילום רמי זרנגר, יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, freepik)
שנה לא פשוטה עוברת על החסכונות של הציבור. זה התחיל מההשפעות של הריבית הגבוהה על השווקים, עבר בחוקי המהפכה המשפטית שהבריחה מכאן משקיעים, המשיך במלחמה שפרצה וכרגע זה ממשיך בחוסר הוודאות שנלווית אליה ולהיעדר התפקוד של הממשלה. כל אלה משפיעים באופן משמעותי על הביצועים של קופות הגמל וקרנות ההשתלמות שהם, נזכיר, חלק משמעותי מתיק ההשקעות של הציבור הרחב.
אם כן, הערכת מיטב היא, שקופות הגמל וקרנות ההשתלמות הכלליות יציגו בנובמבר תשואה נומינלית (ברוטו) ממוצעת של 3.1%. טווח התשואות של כלל הקופות אמור לנוע במנעד רחב של בין תשואה של 2.7% לבין תשואה של 3.7%. תשואה גבוהה וזו הושגה אחרי חודש קשה שעבר על התעשייה באוקטובר עם תשואה שלילית ממוצעת בשיעור של (2.4%).

בחודש נובמבר נרשמו עליות שערים חזקות בשוקי המניות בארץ ובחו"ל, ובאיגרות החוב הקונצרניות והממשלתיות בארה"ב ובישראל, והן האחראיות לתשואה של הקופות.
גם שוקי המניות בעולם הציגו עליות שערים חזקות כשבארה"ב מדד הדאו ג'ונס עלה ב-8.8%, מדד ה-S&P עלה ב-8.9% ומדד הנאסד"ק עלה בשיעור של 10.7%. גם באירופה נרשמה מגמה חיובית עוצמתית: ה-DAX הגרמני עלה ב-10.2%, ה-CAC הצרפתי עלה ב-6.2% וה-Eurostoxx 50 עלה ב-7.9%. מדד הניקיי ביפן עלה אף הוא בשיעור חד של 9.1%. המדד העולמי של השווקים המתפתחים עלה ב-7.3%. כל אלו במונחי מטבע של אותן מדינות.
גם בשוק המניות בארץ נרשמו עליות שערים חדות: מדד ת"א 35 עלה ב-7.7%, מדד ת"א 125 עלה ב-8.1%, מדד ת"א 90 עלה ב-9.4%, ואילו מדד יתר 60 עלה ב-6.1%.
באג"ח הקונצרני המקומי נרשמה מגמה חיובית חריגה לחודש אחד. מדד התל בונד 20, מדד התל בונד 40 ומדד התל בונד 60 עלו בשיעורים של 4.1%, 3.3% ו-3.7% בהתאמה. איגרות החוב הלא מדורגות עלו בשיעור של 3.3%. מדד אג"ח קונצרני כללי עלה ב-3.1%.
מדד איגרות החוב הממשלתיות עלה אף הוא ב-3.1%, כאשר איגרות החוב הצמודות למדד עלו  ב-4.2% ואיגרות החוב השקליות עלו ב-2.8%. איגרות החוב עם ריבית משתנה עלו ב-0.3% בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה