השוק

הבנקים הלכו לקראתכם בגלל המלחמה? הנתונים המלאים נחשפים

המפקח על הבנקים, דניאל חחיאשוילי, נשא דברים בכנס אונליין בנושא "המערכת הבנקאית: בעת מלחמה וביום שאחרי", כל הנתונים בפנים
מערכת ice |  1
בנקים (צילום אביב גוטליב, shutterstock, Magma Images)
המפקח על הבנקים, דניאל חחיאשוילי, נשא דברים בכנס של מכון ספרא לבנקאות ותיווך פיננסי בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב, בנושא "המערכת הבנקאית בעת מלחמה וביום שאחרי".
בדבריו הציג המפקח על הבנקים את הצעדים השונים בהם נקט הפיקוח על הבנקים במלחמת "חרבות ברזל", וכן את היערכות הפיקוח והמערכת הבנקאית במבט צופה פני עתיד. המספרים הראו עד כמה הבנקים סייעו להקל על הצרכנים.
 
בין היתר, הציג המפקח נתונים עדכניים על דחיית התשלומים שבוצעו בעקבות מתווה הסיוע של בנק ישראל להקלה על נטל האשראי והעמלות למשקי הבית ולעסקים, שאומץ על ידי הבנקים וחברות כרטיסי האשראי. מהנתונים שהציג, עולה כי עד ל-24.11.23 נדחו למעלה מ-240 אלף הלוואות, וסך התשלומים שנדחו עומד על 4.9  מיליארדי שקל, מרביתם במגזר העסקי 
בסיכום דבריו אמר המפקח על הבנקים, דניאל חחיאשוילי:  "מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של המלחמה וחוסר הוודאות עדיין גבוה. עם פרוץ האירועים באותה שבת ארורה, הפיקוח על הבנקים פעל במהירות כדי לשמר את הרציפות התפקודית של המערכת הבנקאית, לוודא כי הסיכונים המידיים מנוהלים וניתן סיוע ראשוני ללקוחות המערכת".
עוד הוסיף: "איתנותה הפיננסית וחוסנה של המערכת אפשרו את הרחבת צעדי הסיוע לציבור ובראשם את מתווה דחיית התשלומים בהלוואות ובמשכנתאות בדגש על מעגל האוכלוסייה שנפגעה ישירות מהאירועים, וכן את המתווים אליהם נרתמו כלל הגופים במערכת הבנקאית. אנו בפיקוח ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות והשפעות המלחמה, תוך מיקוד בניטור ובניהול הסיכונים וביכולתה של המערכת הבנקאית להמשיך לספק סיוע לציבור ולתמוך במשק ובשיקום שיבוא אחרי המלחמה."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה לא מפקח זה תומך בנקים על מלא...
    אאאב 12/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לאסור בלי חריגות והקלות עבודה בבנק או שלוחותיו 5 שנים לאחר סיום תפקיד!!!!!!!!!!!!!!!!! נמאס מהמסחרה שעושים הן מהתפקיד והן בכיבוד החוק הקיים!
    סגור