השוק

נשיא התאחדות התעשיינים מזהיר: "ישראל תיאלץ להעלות מיסים"

בהמשך לדיון הסוער שהתקיים בוועדת הכלכלה, נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, תקף את שר האוצר סמוטריץ' ורה"מ נתניהו: "התקציב הזה הוא לא תקציב צמיחה, אלא תקציב צניחה״

מערכת ice | 
נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר בפורום העסקי ישראל-הודו בדלהי (צילום יחצ)
הבוקר (רביעי), התקיים דיון בוועדת הכלכלה בכנסת אשר עסק בין היתר בקיצוץ התקציב במשרדו של ניר ברקת, שר הכלכלה. השר ברקת הציב אולטימטום: "לא אתמוך בתקציב המדינה אם לא יקצו לפחות 250 מיליון שקל כדי להציל את העסקים בדרום ובצפון מקריסה".
מלבדו, נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר הביע ביקורת חריפה על התקציב. בדיון בוועדת הכלכלה, תומר הזהיר מהשלכות הקיצוץ המשמעותי שעתיד להתבצע בתקציב ההשקעות והצמיחה במשרד הכלכלה והתעשייה: ״התקציב הזה הוא לא תקציב צמיחה, אלא תקציב צניחה. אם מדינת ישראל לא תשקיע גם  בצמיחה, היחס חוב תוצר יזנק, סוכנויות הדירוג יפגעו בדירוג של ישראל והעתיד ברור וקודר מאוד".
 
ד"ר תומר המשיך לאיים ולהזהיר מפני הבאות ואמר: "אם תהיה פה צניחה כלכלית, המשמעות היא שמדינת ישראל תיאלץ להעלות מיסים כדי לסגור את הגרעון וכל אזרחי המדינה יסבלו מכך״.
מלבד זאת, תקף נשיא ההתאחדות את משרד האוצר על שאינו מתפקד כראוי בעת הזו: ״בדיוק כמו שסגרו את כיתות הכוננות ביישובים ובקיבוצים ונתנו להם ״הסברים מאוד הגיוניים״ למה צריך לסגור אותם, מה שהוביל כמובן בסוף לאסון, כך גם פקידי האוצר, שאני בטוח שהכוונות שלהם טובות, מביאים לנו הסברים מאוד ‘הגיוניים׳ למה צריך לקצץ בתקציב ההשקעות - אבל אלו רק יוביל למפלתנו. אין שום דבר הגיוני בלפגוע במנועי הצמיחה במשק, במיוחד בתקופה כזו״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה