השוק

אילון מאסק הכריע: שירותי התקשורת הלווינית של סטארלינק בדרך לישראל

חברת התקשורת אמורה להודיע בהמשך השבוע כי היא תפעיל שירותי לווין עבור גופים רשמיים בישראל. כמו כן, שר התקשורת, שלמה קרעי, פנה לפני כחודשיים למנכ"ל האוצר בבקשה לרכוש מערכת תקשורת לווינית ליותר מ-200 יישובים בישראל
מערכת ice |  2
אילון מאסק, שלמה קרעי (צילום פלאש 90/ דוד כהן, אייל מרגולין, יונתן זינדל, ויקיפדיה, shutterstock)
לאחרונה התגבשה בישראל ההבנה כי חשוב למצוא דרך תקשורת בעת מצבי חירום, לאור העובדה כי במהלך ה-7 באוקטובר נותקו ברחבי עוטף עזה עשרות אתרי תקשורת בעקבות פגיעות ישירות. חברת התקשורת הלוויינית "סטארלינק", בבעלותו של המיליארדר אילון מאסק, עשויה להיות זו שתביא את הפתרון.
ע"פ דיווח של בלומברג, שר התקשורת, שלמה קרעי, אמור להודיע בקרוב כי יאפשר לחברת התקשורת להתחיל לפעול בארץ. החברה מפעילה יותר מ-5,000 לוויינים המסוגלים לספק שירותי אינטרנט לוויני בעשרות מדינות ברחבי העולם, בעיקר במצבי חירום.
 
באוקטובר האחרון פרסם מאסק ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר), כי הוא מתכוון לאפשר לארגונים הומניטריים בעזה להשתמש בשירותי סטארלינק. בתגובה, קרעי הודיע על ניתוק הקשר עם החברה, ולבסוף איש העסקים חזר בהחלטתו והודיע כי כל שיתוף פעולה ברצועת עזה ייעשה בתיאום עם ישראל.
בממשלה שואפים להשתמש בשירותי התקשורת הלוויינית בארץ משום שזו קריטית למצבי חירום, בעיקר במצבים בהם נופלת התקשורת. אוקראינה, למשל, משתמשת גם כן בשירותי החברה במלחמתה מול רוסיה, לאחר שזו ספגה הרס רב בתשתיות התקשורת במדינה. כמו כן, גם ישראל ספגה פגיעות קשות במהלך ה-7 באוקטובר, כאשר עשרות אתרי סלולר הממוקמים בסמוך לרצועה נהרסו.
מנכ"ל משרד התקשורת, מימון שמילה, פנה לפני כחודשיים למנכ"ל משרד האוצר בבקשה לרכוש מערכות תקשורת לוויינית ליותר מ-200 יישובים בישראל: 87 מהיישובים בצפון, 46 בעוטף ו-92 יישובים ביהודה ושומרון. כמו כן, עלותה של המערכת צפויה לעמוד על כ-2 מיליון שקל
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שוב שיהיה בלי קשר למאסק (ל"ת)
    מרוקקר 01/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    איזה כיף למאסר!
    מירו רגב 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא רק ביבי הכשיר את השרץ = המתחם עם אנטישמי ואמר שהוא אחלה גבר. אז עכשיו קרעי נותן לו גם כסף. מה יקרה שמאסק יחליט שהישובים האלו של מתנחלים וזה לא חוקי וינתק?
    סגור