השוק

רשות המסים בהקלות לאזרחים: כך יראה הטופס החדש שתמלאו

הרשות השלימה פיתוח פלטפורמה דיגיטלית וחדשנית שתאפשר לציבור העוסקים להתנהל בצורה קלה, ידידותית ומהירה יותר באמצעות חתימות דיגיטליות. המערכת תאפשר קליטה מקוונת, מהירה ומדויקת של דיווחי המעסיק המותאמים לטופס 161. בסיום התהליך ישלחו לעובד ולמעסיק הודעות כי האישורים הרלוונטיים זמינים במערכת
מערכת ice | 
רשות המסים (צילום shutterstock)
רשות המסים תבצע מהפכה דיגיטלית בהליכי פרישת עובדים ממקום העבודה. לא עוד טופס 161 על גבי נייר. הרשות מאפשרת לדווח על טופס 161 עם חתימה דיגיטלית הן של העובד והן של המעסיק. הרשות השלימה פיתוח פלטפורמה דיגיטלית וחדשנית שתאפשר לציבור העוסקים להתנהל בצורה קלה, ידידותית ומהירה יותר באמצעות חתימות דיגיטליות.
המערכת תאפשר קליטה מקוונת, מהירה ומדויקת של דיווחי המעסיק המותאמים לטופס 161, אחד הטפסים החשובים לעובד היות ובו מפרט המעסיק עבור רשויות המס את כספי הפיצויים שהופקדו להסדר הפנסיוני של העובד, וכן מענקי פרישה, אם הוא זכאי להם. מהלך זה גם ייקל על העובד בתהליך קבלת החלטותיו לגבי הסכומים העומדים לרשותו בעקבות פרישתו. כאמור, התהליך כולו מקוון ללא צורך בהגשת טפסים ידניים וללא צורך, ברוב המקרים, בפניה למשרד פקיד השומה.
 
התהליך הוא פשוט וקל: המערכת מאפשרת למעסיקים לדווח, באופן מקוון, את חלק א' בטופס 161. הדיווח ייקלט באופן מידי במערכות המחשוב של רשות המסים. לאחר קבלת הדיווח מהמעסיק, יקבל העובד מסרון או דוא"ל מרשות המסים על כך. כעת, יוכל העובד להיכנס למערכת, לצפות בנתונים ולקבל החלטות ביחס לסכומי הפרישה שקיבל מהמעסיק.
 

בסיום התהליך ישלחו לעובד ולמעסיק הודעות כי האישורים הרלוונטיים זמינים במערכת. המערכת פותחה כך שבחלק מהמקרים ובהתאם לתנאים שהוגדרו, יופקו אישורים הן למעסיק והן לקופות הגמל באופן מידי. במידה ויתעוררו בעיות כאלה ואחרות, בקשת העובד תופנה להמשך טיפול במשרדי רשות המסים, ובסיום הטיפול על ידי פקיד השומה יקבלו העובד והמעסיק הודעות על הנפקת האישורים במערכת.
 
השימוש במערכת יתאפשר לאחר כניסה מאובטחת באמצעות כרטיס חכם או טוקן (כדוגמת של קומסיין) שמוטבע עליו ח.פ החברה עבורה מדווחים. בהמשך, יוכלו לדווח גם עובדי החברה, ללא כרטיס או טוקן, שהחברה נתנה להם הרשאה, וכן גופים מתפעלים שיקבלו הרשאה מהמעסיק לדווח בשמו במערכת ההרשאות. חברת קומסיין נערכה בעוד מועד ומספקת פתרון מלא לעובדים ולמעסיקים לצורך חתימה דיגיטלית על גבי טפסי 161.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה