השוק

פייסבוק בשיא של כל הזמנים; צוקרברג מתחיל לחשוב על המשקיעים

פייסבוק או כפי שהיא קוראת לעצמה META שברה את שיא כל הזמנים כשהיא פעם אחר פעם לועגת למספידי הרשת החברתית הגדולה בעולם; הפעם צוקרברג התחיל לחשוב על המשקיעים ואלה בתורם גמלו לו בראלי של 20% ביום
ניצן כהן | 
מארק צוקרברג (צילום shutterstock, unsplash)
מה לא נכתב על פייסבוק, מה לא נאמר על חלוצת הרשתות החברתיות והמלכה שלהם והנה, פעם אחר פעם פייסבוק מכה את האנליסטים עם ביצועים טובים הרבה יותר ממה שחשבו והפעם היה זה צוקרברג שהתחיל לספור את המשקיעים, ואלה בתורם גמלו לו בראלי של 20% ביום אחד, ראלי שהביא את המניה לשיא של כל הזמנים.
אם כן, אחת האופנות של השנתיים האחרונות הייתה להספיד את פייסבוק. אם זו התחרות הקשה מול טיקטוק, מלכת הדור הצעיר, אם זו יוטיוב, אם זה טלגרם או כל רשת מוצלחת אחרת, אבל פייסבוק תמיד מצליחה להתגבר עם 3 פלטפורמות דומיננטיות. כמובן הרשת  פייסבוק, אינסטגרם וואטסאפ.
 
כל הרשתות נלחמות על המפרסמים ואלה רוצים מיקוד, כמה שיותר יותר טוב אבל פייסבוק נתקלה בשינויים רגולטוריים באיחוד האירופי  (DGRE) ועם שינוי במדיניות של אפל באייפונים. אבל פייסבוק הצליחה להתמודד עם כל השינויים  האלה, בלי לעצבן יותר מידי את המשתמשים.
פייסבוק אמורה להשיק השנה שורה של כלי בינה מלאכותית, האופנה האחרונה בעולם ההייטק, ואם היא תעמוד בחלק מהציפיות הגדולות  הרי שהמפרסמים יקבלו כלים עוצמתיים במיוחד בטירגוט של הלקוחות שלהם והמשתמשים יקבלו כלים עוצמתיים כדי לגלות עוד תוכן ולהביא ליותר משתמשים אז ככה כולם מרוצים.
אבל מה קרה בסוף השבוע? אפל הכריזה לראשונה מאז הקמתה על דיווידנד, בדיוק כמו אפל  ומיקרוסופט ואולי בקרוב גם גוגל כשלראשונה פייסבוק (META) מתחילה להבין שאם היא רוצה את אמון המשקיעים, היא צריכה להתחיל לנהל את ההון שלה כמו שצריך וזה אומר להתחלק בו עם  המשקיעים.
פייסבוק תחלק 0.5 דולר למניה וזה אומר שבהנחת עבודה של דיווידנדים של 2 דולר בשנה הרי שאנחנו מדברים על תשואת דיווידנד שנתית, לפני הראלי של סוף השבוע של 0.4% וזה כבר מתחיל להיות נחמד, נחמד מאוד אפילו.
פייסבוק נזכיר הכתה בכל אחד מהרבעונים האחרונים את האנליסטים אז אם אנחנו מדברים על מצב בו נכס הבסיס (המניה) עולה, ובכל רבעון הוא גם משלם משהו, הרי שההשקעה הזו הופכת להיות מעניינת ומכאן הראלי של סוף השבוע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה