רכילות עסקית

ויצ"ו גייסה למעלה מחצי מיליון שקל עבור פליטים מאוקראינה

העמותה גייסה מאות אלפי שקלים מאז החלה הפלישה של רוסיה ועד כה גם נקלטו עשרות בני נוער בכפרי ויצ"ו ברחבי הארץ
מערכת ice | 
דגל אוקראינה בנתבג (צילום הופץ ברשתות החברתיות)
מאז תחילת המלחמה באוקראינה, ויצו גייסה כ-525,000 שקל מתורמי הארגון, הפדרציות של ויצו בחו"ל. נכון להיום נקלטו כ-40 נערות ונערים בסך הכל בכפרי הנוער ויצו נהלל ו-ויצו בהדסים, כש-10 נוספים צפויים להיקלט בכפר הנוער ויצו נחלת יהודה
בקרב הפדרציות של ויצו בחו"ל הייתה היענות נרחבת, נלהבת ובעיקר מידית במטרה לקלוט את הפליטים הצעירים מאוקראינה, שהצטרפו ל-68 ילדים אוקראינים שכבר שהו בשלושה כפרי הנוער של ויצו במסגרת תכנית "נעלה".
 
ויצו גאה לעדכן כי החל מתחילת המלחמה באוקראינה, ויצו גייסה כ-525,000 ש"ח מתורמי הארגון בחו"ל, באמצעות הפדרציות של ויצו למעשה, בעוד מבצע גיוס התרומות עדיין נמשך. זאת, כאשר נכון להיום נקלטו כ-40 נערות ונערים בסך הכל בכפרי הנוער ויצו נהלל ו-ויצו בהדסים, כש-10 נוספים צפויים להיקלט בכפר הנוער ויצו נחלת יהודה – כפרים בהם יש כבר אוכלוסייה של ילדים דוברי רוסית, אוקראינים בפרט, שיוכלו להקל את התאקלמות הפליטים.
בקרב הפדרציות של ויצו בחו"ל הייתה היענות נרחבת, נלהבת ובעיקר מידית במטרה לקלוט את הפליטים הצעירים מאוקראינה, שהצטרפו ל-68 ילדים אוקראינים שכבר שהו בשלושה כפרי הנוער של ויצו במסגרת תכנית "נעלה". ויצו והפדרציות שלה רואים במשימה הזו אקט ציוני, יהודי, ואנושי בעדיפות עליונה, אתגר שנקרה בדרך הארגון אולי פעם בדור. כך, קרה גם בעבר, עם קליטת העולים מאתיופיה.
יעדי התרומות הם קייטנות פסח: קיום קייטנות בנות שבועיים לילדים הפליטים שהגיעו זה עתה לארץ - בדיוק בזמן חופשת הפסח שבית הספר סגור, רכישת מחשבים אישיים לילדים שהגיעו ארצה כמעט ללא כלום - מחשבים אלו מיועדים לסייע בלימודים וגם לשמור על קשר עם העולם, הצטיידות אישית – נעליים, ביגוד ועוד, וסיוע לכפרים ברכישת ציוד (ריהוט, סידור מקומות לינה בפנימייה, והוצאות נוספות).  
כמו כן, הכסף גם מיועד לסיוע בתגבור התמיכה המקצועית – הן לימודית והן פסיכולוגית נפשית להתמודדות עם החוויות הקשות והטראומתיות שלהם מימי המלחמה במולדתם. ויצו מספקת ותספק להם את המעטפת המחבקת והמטפלת לה הם זקוקים ככל שתוכל, ואף מעבר לכך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה