רכילות עסקית

אקוודור מגיעה לירושלים: זה המרכז החדש שנחנך

נשיא אקוודור שנמצא בביקור בישראל בימים אלה, הגיע לטקס החניכה החגיגי בהשתתפות השרה אורית פרקש הכהן, "מברכת את נשיא אקוודור על ביקור היסטורי ראשון וחשוב
מערכת ice | 
נשיא אקוודור (צילום gov.il)
נשיא אקוודור, גיירמו לאסו, אישר הבוקר (חמישי) בטקס חגיגי באוניברסיטה העברית בירושלים, פתיחת משרד חדשנות של אקוודור בירושלים, וזאת במעמד שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן.
במסגרת הטקס, חתמו שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש-הכהן, ושר המסחר של אקוודור, חוליו חוסה פראדו, על הסכם ראשון לשיתוף פעולה מדעי-טכנולוגי בין ישראל ואקוודור.
ההסכם מחזק את שיתופי הפעולה המדעיים והטכנולוגיים בין המדינות, ומספק מסגרת חדשה לקידום ותמיכה של רעיונות ומחקרים מדעיים, טכנולוגיים בין שתי הממשלות. ההסכם יעודד גם שיתופי פעולה בין מוסדות מחקר מדעיים ומוסדות להשכלה גבוהה של שתי המדינות, מימוש תכניות ופרויקטים מדעיים וטכנולוגיים משותפים, חילופי מדענים וסטודנטים ויצירת מחקרים מדעיים יזומים בעלי עניין לשתי המדינות.
שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן: ״מברכת את נשיא אקוודור על ביקור היסטורי ראשון וחשוב. פתיחת מרכז החדשנות בירושלים, יעזור לשתף פעולה בתחומי הטכנולוגיה בין המדינות, ולחזק את הקשרים בניהן. בנוסף, אני מברכת על ההסכם הטכנולוגי מדעי שאנחנו נחתום כעת. ישראל היא ממזמן לא רק ארץ חלב ודבש. אנחנו גם מדינת טכנולוגיה מתקדמת ואנו שמחים מאוד היום לחלוק את הידע המוביל שלנו עם חברים מרחבי העולם".
 
סמנכ"ל כלכלה במשרד החוץ, יעל רביע- צדוק: "משרד החדשנות שנפתח בירושלים מהווה קפיצת מדרגה בחיבוריות בין האקוסיסטם הישראלי לזה האקוודורי. במהלך הביקור נחתמו מזכרי הבנות לשיתוף פעולה כלכלי ומדעי אשר יחד עם פתיחת המשרד בארץ סוללים את הדרך לשדרוג קשרים עסקיים, חיבור בין יזמים, הזדמנויות והשקעות תוך העצמת המימד הכלכלי ביחסים הטובים בין המדינות".
ההסכם שנחתם היום, הוא פרי עבודה של צוות עבודה משותף ישראל - אקוודור. הצוות יגבש בקרוב את תחומי המחקר המדעיים שהצדדים רוצים לקדם, פרסום הקולות הקוראים המשותפים וקביעת היקף המימון מכל מדינה (שיהיה על בסיס שיווני).
ההסכם שנחתם בין המדינות הוא ל-3 שנים ויוארך אוטומטית אחר כך ל-3 שנים נוספות. כאמור, עוד טרם החתימה על ההסכם, החליטה ממשלת אקוודור לפתוח משרד חדשנות בירושלים. במטרה להגביר את הנוכחות בישראל, לייצר בסיס לפעילות ארוכת-טווח בתחום, לחבר את האקוסיסטם של החדשנות והיזמות של אקוודור לאקוסיסטם הישראלי וללמוד מהידע והניסיון ישראלי בתחום החדשנות, יחד עם הרשויות הרלוונטיות באקוודור. יוזכר, כי אקוודור הייתה המדינה בה בוצע הפיילוט של חברת ווייז, והינה פתוחה לשיתוף פעולה דומה עם חברות נוספות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה