בעולם

שוד הכספת הגדול: פריצה של 30 מיליון דולר, כך הם עשו זאת

בהשראת "בית הנייר", שוד ענקי של כספת בה נמצאים 30 מיליון דולר קרה בחג הפסחא בלוס אנג'לס, היום המשטרה חושפת כי הטקטיקה של השודדים הייתה לעשות לחברת האבטחה "זאב זאב"

מערכת ice | 
שוד (צילום freepik)
מה שנשמע כמו תסריט לסרט אקשן הוליוודי קרה במציאות במתקן אחסון בלוס אנג'לס. כשתוכנית זדונית על גניבת כספת שבה נמצאים 30 מיליון דולר קרמה עור וגידים והצליחה במשימתה על ידי הפעלת אזעקות שווא בבניין לקראת הפריצה.
לפי אתר TMZ, מה שבלבל את המשטרה באותה פריצה במתקן אחסון הכסף, היו קריאות שווא לחברת האבטחה "GardaWorld", שהעבירו את הקריאות למשטרה, שבאו כמה פעמים לבניין סתם. אותו בניין, נפגע מהפורצים רק פעם אחת בין לבין הקריאות.
 
בהתבסס על הרישומים, במהלך השכנה האחרונה ביצעה המשטרה יותר מתריסר ביקורים במתקן, כשרובם המכריע התבררו כאזעקות שווא. כאמור, אותה גניבה מתוחכמת קרתה ביום הראשון של חג הפסחא הנוצרי.
מתוך 13 השיחות שדווחו לפני השוד, 12 נרשמו כאזעקות שווא שהופעלו וטופלו מיד עם הגעת המשטרה למקום. רק קריאה אחת הגיעה כפריצה אפשרית, אבל גם היא התבררה כאזעקת שווא.
כמו כן, הרישומים מראים שטריגר האזעקה יום לפני הפריצה נכתב בגיר כ"אזעקת שווא". כאמור, ביום השוד היו 3 קריאות לחברת האבטחה, אלו דווחו גם כאזעקות שהופעלו, אבל רק אחת מהן בהחלט הייתה רלוונטית. רק לאחר אזעקת השווא השלישית, השוטרים והרשויות הבינו שמיליוני דולרים נעלמו מאחת הכספות.
 
עוד נמסר מחברת האבטחה "GardaWorld", כי היו בעיות איוש לפני השוד, לא היו מספיק אנשי אבטחה באותו היום באתר, מה שהקל על השודדים. ברור שמי שעשה את זה היה מתוחכם מספיק כדי לדעת מתי לתקוף ואיך להימלט מבלי להיתפס. נכון לעכשיו, לשוטרים אין אפילו קצה חוט לביצוע מעצר חשודים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה