בעולם

האו"ם מתעלם ממעשי האלימות של חמאס? "זו תעודת עניות עצובה"

נציגת מזכ"ל האום בנושא מקרי האלימות שביצע חמאס קבעה באופן נחרץ: חמאס אכן ביצע מעשי סדום במהלך ה-7 באוקטובר, וגם לאחר מכן. למרות זאת, המזכ"ל אנטוניו גוטרש בחר שלא להכניס את חמאס לרשימת הגורמים החשודים בביצוע מעשי אלימות מינית בזמן סכסוך
מערכת ice | 
אנטוניו גוטרש מזכ"ל האו"ם (צילום shutterstock)
נציגת מזכ"ל האו"ם בנושא מקרי האלימות המינית שחמאס ביצע במהלך ה-7 באוקטובר פרסמה דוח חמור במיוחד בנושא, המגנה את מעשי חמאס ומלווה בעדויות רבות וראיות מוחשיות. למרות הציפייה כי מזכ"ל האום, אנטוניו גוטרש, יכלול את חמאס ברשימת הגורמים החשודים בביצוע מעשי אלימות מינית בזמן סכסוך – הוא החליט שלא לייחס את ההאשמות הללו לארגון הטרור.
במשרד החוץ הישראלי הביעו זעם וטענו כי "דוח המזכ"ל הוא כישלון נוסף בסדרת המחדלים של מוסדות האו"ם השונים אשר לא הצליחו עד כה לגנות ולו פעם אחת את החמאס ולהוסיף חטא על פשע – מסרבים להכריז באופן פומבי שחמאס אשר טבע, אנס, פגע פגיעות מיניות וחטף נשים – הוא אכן ארגון טרור. זו תעודת עניות עצובה, ומהווה רוח גבית לטרור ולאלימות".
 
גורמים מהאו"ם טענו כי זה שלב מוקדם מדי להחלטה לכלול את חמאס ברשימה זו, משום שלטענתם מדובר בתהליך ארוך אותו יש לבצע. עוד הם טענו כי לא ניתן לייחס את העבירות למבצע ספציפי, וקשה לקבוע האם המעשים בוצעו על ידי עזתים שנכנסו לשטח את ישראל, או שהדברים בוצעו באופן רנדומלי.
שר החוץ ישראל כ"ץ כתב: "מזכ"ל האו"ם גוטרש התייצב היום רשמית לצד אנסי ומרצחי החמאס, כאשר סירב להטיל את האחריות לפשעי המין החמורים המופיעים בדוח פאטן. מזכ"ל האו"ם מתנהג כמו משתפי הפעולה עם המשטרים הרצחניים ביותר בהיסטוריה האנושית, ואני משוכנע שאם פשעי המשטר הנאצי היו עולים לדיון במהלך כהונתו, הוא היה מסרב להוקיע גם אותם אם האינטרס הפוליטי שלו היה מחייב זאת. גוטרש הפך את האו"ם למוסד אנטישמי ואנטי ישראלי קיצוני וכהונתו תיזכר כאפלה ביותר בהיסטוריה של הארגון".
אורית סוליציאנו, מנכ״לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, הגיבה להחלטה של אנטוניו גוטרש מזכ"ל האו"ם, שלא לכלול את החמאס ברשימת הארגונים החשודים ע"י האו"ם בביצוע מעשי אלימות בזמן סכסוך: ״החלטה אכזרית. בהחלטה זו, נותן מזכ"ל האו"ם לגיטימציה לחמאס שעשה פשעים נגד האנושות ומפקיר בכך את עשרות החטופים והחטופות שברגעים אלו עדיין סובלים מהתעללויות ומפגיעות. זוהי סטירת לחי לאנושיות ולהומניות בסיסית ולכל הנשים והגברים שעוברים עינויים עכשיו במנהרות החמאס. גוטרש מבייש את תפקידו ואת ארגון האו"ם כולו״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה