בעולם

ג'ו ביידן באמירה הזויה על דודו: "היו הרבה קניבלים באזור"

בטקס להרוגי מלחמת העולם השנייה, ביידן הזכיר את דודו שמצא את מותו בהתרסקות מטוס התובלה באזור פפואה גינאה החדשה ואף רמז כי גופתו נאכלה על ידי קניבלים. ג'ו ביידן: "היו הרבה קניבלים באזור"

מערכת ice | 
ביקור ג'ו ביידן בישראל (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
נשיא ארה"ב ידוע באמירותיו המוזרות והמשעשעות שנפלטות מפיו מדי פעם בפעם, התנהגות המובילה לטענות שונות מצד האמריקאים כי ביידן אינו צלול ולוקה במחלת הדמנציה. על פי סקר שנערך במכון הסקרים "רסמוסן", המזוהה עם המפלגה הרפובליקנית, צוין כי כ-38% מהמשתתפים חושבים כי ביידן סובל מתסמיני המחלה. 
בטקס להרוגי מלחמת העולם השנייה, ג'ו ביידן הזכיר את דודו אמברוז פינגן, שמטוסו התרסק ב-1944 מול פפואה גינאה החדשה ומדבריו השתמע כי רמז שגופת דודו, אשר מעולם לא נמצאה, נאכלה על ידי קניבלים. "היו הרבה קניבלים באזור", ציין ביידן מול הנוכחים בטקס להרוגי מלחמת העולם השנייה. 
למרות שלקניבליזם יש שורשים מסוימים במדינה, קיים תיעוד כזה רק בשבטים מסוימים ומעטים השוהים באזורים נידחים. דבריו של נשיא ארה"ב עוררו את זעמו של ג'יימס מראפה, ראש ממשלת פפואה גינאה החדשה.
בתחילת השבוע פרסם מראפה הודעה על דבריו של נשיא ארה"ב ובה כתב:  "ייתכן שדבריו של ביידן היו פליטת פה, אבל המדינה שלי אינה ראויה להיות מתויגת ככזו. מלחמת העולם השנייה לא הייתה פרי יצירתם של בני עמי, הם נגררו למלחמה שלא הייתה מעשה ידיהם".
אמברוז פינגן, דודו של ביידן, נהרג כתוצאה מהתרסקות מטוס תובלה באזור פפואה גינאה החדשה בשנת 1944 לאחר ששני מנועיו של המטוס כשלו. עד כה, גופתו של פינגן טרם אותרה. על פי רישומי משרד ההגנה, במטוס היו ארבעה בני אדם, ורק אחד מהם שרד וחולץ על-ידי כלי שיט. השלושה הנותרים, בהם דוד של ביידן, לא עלו מעל פני המים לאחר ההתרסקות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה