בעולם

מיליארדרים? שימו לב: יכול להיות שבקרוב תשלמו "מס עושר"

בכירי פורום "G20", אשר חברים בו שרי אוצר ונגידי בנקים של עשרים מדינות מרכזיות בעולם, טענו כי יש לנקוט מס בסך 2% מעשירי העולם בשל "מחויבות מוסרית" ובמטרה להילחם באי-השיוויון בין המדינות, במשבר האקלים ועוד
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
פורום "G20", אשר חברים בו שרי אוצר ונגידי בנקים של עשרים מדינות מרכזיות בעולם, טוען כי יש להטיל על עשירי העולם מס של לפחות 2% מעושרם ההולך וגובר מדי שנה, במטרה להילחם באי-השוויון בין המדינות, באסונות (כמו משבר האקלים), סכסוכים צבאיים ועוד.
במאמר דעה שפורסם בעיתון הבריטי "הגרדיאן", חברי הפורום קוראים למדינות נוספות לתמוך ברעיון המס על המיליארדים בעולם. "בשני העשורים האחרונים, אנו עדים לעלייה משמעותית באי השיוויון ברוב המדינות, כאשר פערי ההכנסות בין 10% העליונים ל-50% התחתונים כמעט הוכפלו. אחד הכלים המרכזיים שיש לממשלות, הוא מדיניות מס". עוד צוין במכתב כי במידה והקהילה הבינלאומית אכן תקבל את היטל המס המדובר, 3,000 מיליארדים בעולם ישלמו מס השווה לכ-2% מעושרם, וכספם יוכל לשמש לפתרון בעיות רבות המדאיגות את כלל מנהיגי העולם.
 
פרופ׳ אסתר דופלו, כלכלנית צרפתיה-אמריקאית וזוכת פרס נובל לכלכלה ב-2019, טענה כי לאנשים העשירים בעולם קיים "חוב מוסרי" כלפי העולם. לטענתה, אנשים עניינים מתגוררים לרוב במקומות חמים אשר הולכים ומתחממים בשל משבר האקלים – אשר נוצר על ידי המדינות העשירות.
אחת מההצעות שהעלתה דופלו, היא להעלות את מס התאגידים המינימלי מ-15% ל-18%, ובכך לגייס סכום שמוערך בכ-200 מיליארד דולר מדי שונה לטובת פתרונות למשבר האקלים. היא טוענת כי בשילוב מס על עשירי העולם, "נגיע ל-500 מיליארד דולר בשנה". עוד טענה: " מיליארדרים נמלטים כעת ומשלמים מס נמוך יותר מכל שאר קבוצות ההכנסה. כל ניסיון רציני לרסן את הגדלת אי השוויון באושר חייב להיות בינלאומי בהיקפו. כשאי השוויון יצא משליטה, מיליוני אנשים חסרי זכויות כלכלית ברחבי העולם מפנים עורף לדמוקרטיה לטובת דמגוגים סמכותיים וימנים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה