בעולם

מיליארדר רוסי-ישראלי נעצר בלונדון בפשיטת ענק

בבריטניה נלחמים בניסיונות הרוסים לעקוף את הסנקציות על המדינה בעקבות הפלישה באוקראינה ואתמול (שבת) נעצר המיליארדר הרוסי-יהודי מיכאיל פרידמן על ידי כוח ייעודי שהוקם למשימה
מערכת ice |  1
מיכאיל פרידמן (צילום ויקיפדיה)
בפעולה של יותר מ-50 שוטרים השייכים לכוח המאבק בשחיתות שלטונים של הסוכנות הלאומית למלחמה בפשיעה נעצר אתמול (שבת) המיליארדר הרוסי-ישראלי מיכאיל פרידמן ביחד עם שני מקורבים אליו בחשד להלבנת כספים ולעבירות נוספות. בינתיים הם כבר שוחררו לאחר תשלום ערבות.
פרידמן, 58, הינו איש עסקי יהודי-רוסי המחזיק גם באזרחות ישראלית (החל מהשנה) והונו מוערך בכ-15 מיליארד דולר. לאחר מעצרו פרידמן הגיב לפורבס ברוסית ואמר "אני בסדר, אני פוגע חברים בסוף השבוע".

המעצר הגיע כחלק מהמאבק בממלכה כנגד האוליגרכים הרוסים. במהלך המעצר, אחד הגברים הנוספים, כבן 35, נעצר כאשר בחזקתו תיק בו אלפי לירות שטרלינג. במהלך המעצר הוחרמו בתום חיפוש התקנים דיגיטליים וכמות משמעותית של כסף.
"נמשיך להשתמש בכוח שלנו ובכל הטקטיקות האפשריות כדי לסכל את האיום", כך מסר ראש הסוכנות, גרהאם ביגר, על הכוח שהוקם השנה כדי להתמודד עם ניסיונות ההתחמקות מהסנקציות שהוטלו על רוסיה בעקבות פלישתה לאוקראינה.
פרידמן, הנחשב למקורבו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הוא אחד ממייסדי תאגיד "אלפא גרופ" הכולל בתוכו בנקים, חברת נפט, רשת מרכולים ועוד. בנוסף, הוא המממן העיקרי של קרן ג'נסיס, התומכת בחיזוק הזהות היהודית בקרב יהודים דוברי רוסית ברחבי העולם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    "ישראלי"
    אבי 12/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוץ מלהלבין כסף בישראל מה הקשר שלו בדיוק למדינה?
    סגור