בעולם

מכה על חטא: סן פרנסיסקו שוקלת פיצויים של 5 מיליון דולר לכל אדם שחור

 משפחות שחורות יכלו גם לקנות בתים בעיר היקרה תמורת דולר אחד בלבד במסגרת התוכנית, שמטרתה לתקן מאות שנים של שיעבוד וגזענות מערכתית שקיפחו אזרחים שחורים במגזרים חינוכיים, כלכליים ואחרים של החיים האמריקאיים
מערכת ice | 
דולרים (צילום pixabay)
פוליטיקאים בסן פרנסיסקו ייפגשו ביום שלישי בכדי לדון בחבילת פיצויים חד פעמיים, בגודל 5 מיליון דולר לתושביה השחורים הזכאים. מועצת המפקחים של העיר תשקול את טיוטת התוכנית, הממליצה על ביטול חובות אישיים ונטל מס ולחלק הכנסה שנתית מובטחת של לפחות 97,000 דולר למשך 250 שנה למספר בלתי מוגדר של אזרחים שחורים בנוסף לצ'ק הכבד. משפחות שחורות יכלו גם לקנות בתים בעיר היקרה תמורת דולר אחד בלבד במסגרת התוכנית, שמטרתה לתקן מאות שנים של שיעבוד וגזענות מערכתית שקיפחו אזרחים שחורים במגזרים חינוכיים, כלכליים ואחרים של החיים האמריקאיים.
"זה לא עניין של אם יש או אין מקום לפיצויים עבור אנשים שחורים כאן בסן פרנסיסקו. זה עניין של איך הפיצויים ייראו", אמר המפקח שאמאן וולטון, בפתיחת הדיון, "ועדיין, אנחנו צריכים להזכיר לכולם למה זה כל כך חשוב". הדירקטוריון יכול ביום שלישי להורות לצוות לבצע מחקר נוסף, לכתוב חקיקה או לקבוע פגישות נוספות. מועצת המפקחים לא תקבל החלטות לגבי 100 ההמלצות המפורטות בתוכנית - כולל התשלומים השנויים במחלוקת של 5 מיליון דולר לאדם - עד שיפורסם את הדו"ח הסופי ביוני. לאחר מכן, מועצת המנהלים יכולה להצביע בעד שינוי, אימוץ או דחייה של כל ההמלצות או של חלק מהן.
 
הדו"ח, לעומת זאת, לא יכלול בדיקת היתכנות כדי לקבוע אם העיר יכולה להרשות לעצמה הישג מסורבל. המבקרים הגדירו את ההצעה כבלתי אפשרית במספר מישורים, במיוחד מבחינה פיננסית, מכיוון שסן פרנסיסקו סובלת מגירעון עמוק על רקע מיתון בתעשיית הטכנולוגיה. ג'ון דניס, יו"ר המפלגה הרפובליקנית של סן פרנסיסקו, אמר כי בעוד שהפיצויים הם בהחלט נדרשים, 5 מיליון דולר לאדם הוא אינו סכום שניתנים להשגה. "השיחה הזו שאנחנו מנהלים בסן פרנסיסקו היא לגמרי לא רצינית. הם פשוט הקיאו מספר, אין שום ניתוח", אמר דניס. "זה נראה מגוחך, אבל גם נראה שזו העיר היחידה שבה זה יכול לעבור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה