בעולם

פוטין קנה דירה בת"א למורתו - והסתבך כשהתברר מי שילם עליה

ב-2005 בביקורו בישראל רכש פוטין דירה בתל־אביב למורתו לשעבר, אותה התרגש לפגוש. תחקיר שפורסם כעת מגלה כי מי ששילם על הדירה היא חברה בבעלות האוליגרך רומן אברמוביץ' - שעד כה הקפיד להכחיש כל קשר כלכלי עם הקרמלין
מערכת ice | 
ולדימיר פוטין (צילום N12, יוטיוב/ MSNBC)
בעת ביקור בישראל בשנת 2005, פגש נשיא רוסיה ולדימיר פוטין את מי שהייתה בילדותו המורה שלו לגרמנית בתיכון סנט פטרסבורג, מינה יודיצקיה ברלינר, שעלתה לארץ מאוחר יותר. פוטין כל כך התרגש לפגוש את המורה שהחליט לרכוש לה במתנה דירה ברחוב פינסקר 17 בתל אביב.
ברלינר, שגרה בדירה עד פטירתה בשנת 2017 בשיבה טובה בגיל 96, סיפרה בריאיונות בעבר: "כשקיבלתי את הדירה בכיתי. פוטין הוא אדם מאוד אסיר תודה והגון". לאחר מותה לא הותירה אחריה שארים, והורישה את הדירה לממשלת רוסיה. נכון להיום היא עומדת ריקה.
 
כעת מתברר כי מקור המימון המפתיע לרכישת הדירה בתל־אביב - הוא לא פוטין; תחקיר שנעשה על ידי הוושינגטון פוסט, גוף התקשורת הישראלי "שומרים" ואתר התחקירנים הבין-לאומי ICIJ, חשף כי את התשלום עבור הדירה, כרבע מיליון דולר נכון לימים ההם, העבירה חברת "אוף שור" שנמצאת בבעלות המיליארדר רומן אברמוביץ'.
החשיפה מסבכת בעיקר את האוליגרך בעל האזרחות הישראלית, אשר מכחיש כבר שנים רבות קשר פיננסי כלשהו עם הקרמלין, ושעד הפלישה לאוקראינה הצליח להימנע מסנקציות והגבלות. דובר מטעם אברמוביץ' אישר כי הכספים אכן הועברו, אך טען כי הדבר נעשה בעקבות בקשה של הקהילה היהודית.
 
"זה יהיה לא נכון לרמוז שלמישהו יש שליטה על ענייניו הפיננסים של מר אברמוביץ' בשל תרומה של 240 אלף דולר, בוודאי לאור העובדה שהוא תרם יותר מ-500 מיליון דולר למטרות יהודיות", הגיב הדובר. חשוב לציין כי המסמכים אינם כוללים הוראה ישירה של פוטין אלא רק עדויות להעברת הכספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה