בעולם

זלנסקי הצליח לשכנע: האוקראינים יקבלו מטוסי F16

פסגת ה-G7 יצאה לדרך ואורח מיוחד הגיע לאירוע - נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי. על סדר היום - התמודדות עם הפלישה הרוסית וקריאה לסין להצטרף למדינות המערב. ב-NBC מדווחים על כך שהאוקראינים יקבלו מטוסי F16 למאבקם נגד הרוסים
מערכת ice | 
ולדימיר זלנסקי (צילום רויטרס)
ולודימיר זלנסקי, נשיא אוקראינה, נחת היום (שבת) ביפן כדי להשתתף בפסגת שבע המדינות המתועשות (G7), בתקווה להצליח להגדיל את התמיכה הצבאית שמקבלת מדינתו מהמערב במאבקם כנגד הפלישה הרוסית.
העיר בא מתקיימת הפסגה, הירושימה, היא העיר הראשונה בהיסטוריה שספגה מתקפה גרעינית. המתקפה אירעה בשנת 1945 מידי האמריקנים. נראה כי מדובר באיתות לחשש מדינות המערב מפני האיום הגרעיני מצדם של הרוסים.

בפגישתן של 7 המדינות החברות בארגון – ארה"ב, יפן, גרמניה, צרפת, איטליה, בריטניה וקנדה –  עם זלנסקי ידונו על הבעיות הקשורות לפלישה הרוסית לאוקראינה שנמשכת כבר כ-15 חודשים וכן עם המתחים הרבים בין המערב לסין.
בהצהרה משותפת של מנהיגי ה-G7 הם יצאו בקריאה אחידה לסין "ללחוץ על רוסיה להפסיק את התוקפנות שלה" ואף ציינו כי שאיפתם ליחסים "בונים ויציבים, בעלי דיאלוג פתוח" עם הענק הסיני. בפרסום הצהרתם הדגישו את תקוותם ל"סין גדולה שמשחקת על פי החוקים הבין-לאומיים" והגדירו זאת כ"אינטרס עולמי".
אתמול דיווחה רשת NBC האמריקאית כי ארה"ב ובעלות בריתה במערב מתכוונות לשלוח לאוקראינה מטוסי קרב מדגם F-16 כדי לעזור לאוקראינים להדוף את הכוחות הרוסיים. החלטה מגיעה אחרי תקופה ארוכה בה זלנסקי ביקש זאת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה