מדדים ומחקרים

מתחילים לצאת מהאינפלציה? התחזית האופטימית לכלכלת בריטניה

הכלכלנים ציפו להעלאה נוספת של רבע אחוז בריבית באנגליה והתבדו לאחר שהיא נותרה ללא שינוי על 5.25%. בבנק אוף אמריקה צופים כעת שהריבית תישאר ברמה זו ב-2024 ושהריבית תתחיל לרדת ב-2025
מערכת ice | 
אינפלציה בבריטניה (צילום pexels)
בשבת החליט הבנק המרכזי של אנגליה להשאיר את הריבית על 5.25%. למרות זאת, בבנק אוף אמריקה משנים את התחזית שלהם. על פי התחזית המעודכנת של הבנק, הציפייה היא שהבנק המרכזי באנגליה ישאיר את הריבית על קנה עד תחילת 2024.
כמו כן, בבנק מציינים כי בעבר ציפו ששער הריבית באנגליה יעמוד על 5.5% עד 2024.  בבנק צופים ארבע הורדות ריבית של 0.25% בשנת 2025 לעומת חמש בעבר. בבנק הסבירו כי הפרוטוקולים של ההחלטה אתמול מראים לנו שהבנק המרכזי בממלכה המאוחדת משנה כיוון.
 
ראשית, הרחק מאינדיקטורים של לחץ אינפלציה, כמו שכר ואינפלציה, ולכיוון אינדיקטורים מובילים כמו רפיון וצמיחה. ושנית, הרחק מהעלאות נוספות כדי לרסן את האינפלציה ולכיוון החזקה של ריבית ברמה זו לאורך זמן. הם גם הוסיפו רף חדש לקיצוץ שעלול לשלול אותם לכל המוקדם עד המחצית השנייה של השנה הבאה.
לכן, אומרים בבנק כי הם לא צופים העלאות ריבית נוספות כעת. אבל שיהיה קשה לשלול את הסיכון לעלייה נוספת בנובמבר, או אפילו בדצמבר או בפברואר בשנה הבאה. בתחזית המעודכנת של הבנק נאמר כי "אנו חושבים שה-BoE סיים לעלות, ונותן שיא שיעור של 5.25%. הסיכונים נוטים להעלאות נוספות, והורדת הריבית עדיין לא צפויה.
בבנק טוענים כי אין לצפות להעלאות נוספות ב-BoE לאחר שהבנק אוף אנגליה (BoE) השאיר את הריבית על 5.25%, אנו משנים את התחזית שלנו. אנו מצפים שה-BoE ישמור על רמת ריבית של 5.25% עד 2024.
בבנק ציינו כי בניגוד להערכה שלהם לעלייה של 0.25%, הבנק המרכזי של אנגליה לא העלה את הריבית, הם סבורים כי הפתעת האינפלציה העצומה יום לפני ההחלטה הפכה את ההחלטה על הריבית.
לפי הערכות הבנק, "ב-BoE טענו כי שירותי אינפלציה, אשר אינו כולל הפריטים הפכפכים (תעריפי טיסה ושירותי לינה) היו חלשים מהצפוי. בבנק אוף אמריקה מעריכים כי זה מצביע על כך שהנתונים יצטרכו להפתיע באופן יוצא דופן סכום גדול כדי להצדיק העלאת ריבית של BoE בנובמבר.
לגבי העלאה של הריבית מסבירים בבנק אוף אמריקה כי הסיכון עדיין מוטה לעליות נוספות אך האיתות שאנו מקבלים היום לגבי פונקציית התגובה של ה-BoE הוא העדפה חזקה, כדי להחזיק בריבית הבנק ברמתו הנוכחית.
כזכור אתמול הפתיע הבנק המרכזי של אנגליה (ה-BOE) והחליט להשאיר את הריבית על 5.25% ולא להעלות אותה ל-5.5%, וזאת אחרי השיפור בנתוני האינפלציה השבוע, שירדה בחודש אוגוסט ל-6.7%. הבנק המרכזי לא העלה את הריבית לאחר  14 העלאות ריבית רצופות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה