בעולם

בלינקן מגיע פעם נוספת לישראל: עם מי ייפגש מזכיר המדינה האמריקאי?

שבועיים מאז הפעם הקודמת שהיה כאן, מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן יגיע היום שוב לישראל וייפגש עם חברי הקבינט המצומצם ויציע הפסקות אש הומניטריות תמורת שחרור חטופים. למרות האופטימיות האמריקאית בלשכת ראש הממשלה פסימיים
מערכת ice | 
אנתוני בלינקן מזכיר המדינה של ארצות הברית (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
שבועיים עברו מאז ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ומזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן שביקר בישראל פעמיים מאז החלה המלחמה בעזה. היום יגיע בלינקן לישראל פעם נוספת עם הצעה לחברי קבינט המלחמה עמם צפוי להיפגש. אלי ביקורו צפוי להצטרף השגריר החדש של ארצות הברית בישראל ג'ק לו שמינויו אושר השבוע בסנאט.
בלינקן שצפוי לסיים את ביקורו בישראל בזמן תחילת נאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה יציע לחברי קבינט המלחמה ולראש הממשלה נתניהו הפסקות אש הומניטריות בתמורה לשחרור חטופים. בארצות הברית ממשיכים לנסות וללחוץ על ישראל להכנסת סיוע נוסף לרצועה אך נתקלת בינתיים בהתנגדות ישראלית נחרצת למהלך כזה.

גורמים אמריקאים אמרו כי הכוונה להפוגות הומניטריות שיאפשרו עסקה לשחרור חטופים והוצאת אזרחים זרים מן הרצועה והכנסות סיוע נוסף לרצועת עזה. למרות שהאמריקאים מביעים אופטימיות באשר להפוגות הומניטריות, בלשכת ראש הממשלה פסימיים בנוגע לאפשרות וטענו כי אפשרות כזו לא על הפרק. בכל מקרה בלינקן לא מגיע כדי לדון בהפסקת אש או הפסקת הלחימה היות ובארצות הברית מודעים לרצון הישראלי לחסל את יכולות חמאס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה