קריירה ולימודים

ספוטיפיי ממשיכה לקצץ: 17% מעובדי החברה יפוטרו בקרוב

חברת הסטרימינג המוזיקלי ספוטיפיי, אשר מתמודדת לאחרונה עם האטה כלכלית, הודיעה שתחל סבב קיצוצים נוסף (השלישי שלה השנה) במסגרתו, תפטר 17% מעובדיה
מערכת ice | 
ספוטיפיי מפטרת מאות עובדים (צילום shutterstock)
מנכ"ל ספוטיפיי, דניאל אק, הודיעו לעובדיו הודיע על קיצוץ המשרות במסגרת סבב הפיטורים השלישי של החברה. למרות המאמצים להפחית עלויות, הנתונים מראים כי ספוטיפיי עדיין מוציאה יותר מדי כסף. לדבריו, חברת הזרמת האודיו נלחצה על ידי צמיחה כלכלית איטית יותר וכן עליות ריבית שייקרו את ההלוואה.
ספוטיפיי, כמו חברות טכנולוגיה אחרות, גדלה בגודל ובהיקף במהלך הקורונה, כשמספר העובדים שלה כמעט הוכפל בשלוש השנים האחרונות ועומד כעת על יותר מ-8,000 עובדים.
 
ככל שהמשקיעים הפכו יותר ממוקדים ברווחיות מאשר בצמיחה, חברות רבות ממוקדות זרימה צמצמו באגרסיביות עלויות. בספוטיפיי, זה אומר להקטין את ההימור של מיליארד דולר על פודקאסטים, כולל באמצעות פיטורים מוקדם יותר השנה.
ספוטיפיי, שדיווחה על הפסד של 503 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה, מנסה לאזן בין השקעות בתחומים מתפתחים כמו עסקי הפרסום הצומחים שלה לבין הצורך להפוך לרווחי באופן עקבי. החברה גם מתמקדת בהיצע ספרי האודיו שלה, שהתגלגל למנויים בארה"ב בחודש שעבר.
בשנה שעברה, במהלך יום המשקיעים הראשון שלו מאז הפרסום, אק אמר שהוא רוצה שספוטיפיי תהיה חברת האודיו הגדולה בעולם והכריז על יעדי צמיחה שאפתניים, כמו יצירת הכנסות של 100 מיליארד דולר עד 2030. לדבריו, החברה מתכננת להגיע לרווחיות עד 2024 .
כשהלחץ של המשקיעים להגיע ליעד הרווחיות הזה גדל במהלך השנה האחרונה, אק אמר למנהלים לחפש דרכים לצמצם עלויות. החברה מצפה שסבב הפיטורים החדש יעזור לה להגיע ליעד הרווחיות שלה מהר יותר.
במכתב של יום שני, אק אמר כי קיצוצים משמעותיים הם האפשרות הטובה ביותר להגשמת יעדי החברה והודה לעובדים המפוטרים על עזרתם בהגדלת החברה. "אם להיות בוטה, הרבה אנשים חכמים, מוכשרים וחרוצים יעזבו אותנו", כתב.
ספוטיפיי רשמה רווח מפתיע ברבעון השלישי וצמיחת מנויים ומשתמשים חזקה מהצפוי. החברה העלתה את מחיר המנוי שלה בארה"ב ובשווקים גדולים אחרים במהלך הקיץ, עלייה המיוחלת שלדבריה לא הובילה לנטישה גבוהה יותר.
הארגון מחדש מסמן את סבב הפיטורים המשמעותיים השלישי של ספוטיפיי השנה. בינואר הודיעה החברה כי תפטר כ-600 עובדים, או 6% מהעובדים. ביוני היא הודיעה על תוכניות לקצץ 200 משרות נוספות, או 2% מכוח העבודה שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה