בריאות

המאפייה האהובה בת"א נסגרת: "ליקויים חמורים ואלימות כלפי הצוות"

משרד הבריאות הוציא צו סגירה למאפייה האהובה ""מאפיית לג'אני" בתל אביב, זאת לאחר שבביקורת שנערכה במקום נמצאו ליקויים תברואיים חמורים, וכמו כן גם תקיפה של אנשי הצוות שהגיעו לביקורת, שהסתיימה בסיוע משטרתי. לא תאמינו איזה ליקויים נמצאו במקום
מערכת ice |  8
מאפיות-אילוסטרציה (צילום freepik, shutterstock)
משרד הבריאות הודיע היום (חמישי) כי הוא מוציא צו סגירה למאפייה האהובה ""מאפיית לג'אני" בבעלותו של אריה לג'ני שממוקמת ברח' ברכיה ,15 תל אביב - יפו, זאת לאחר שבביקורת שנערכה במקום נמצאו ליקויים תברואיים חמורים.
ממשרד הבריאות נמסר כי "במהלך הביקורת בעסק, הופנתה אלימות פיזית ומילולית מצד בעלי המקום כלפי צוות משרד הבריאות, והיה צורך בסיוע משטרתי על מנת להשלים את הביקורת. משרד הבריאות מגנה בכל תוקף כל סוג של אלימות כלפי עובדי המשרד שעושים את עבודתם על מנת להגן על בריאות הציבור".
משרד הבריאות מסר את הממצאים החמורים שהתגלו בבדיקה: "בביקורת שנערכה בעסק נמצאו כאמור ליקויים חמורים, בהם העובדה שהעסק פועל ללא רישיון. עוד נכתב כי "העסק אינו תואם כלל לתוכנית המאושרת ולפרשה הטכנית. חדר שטיפת כלים הוסב לאזור ייצור בצקים. מחסן תוצ"ג הוסב למחסן חומרי גלם. דלת הכנסת אריזות ריקות הוסבה לדלת כל בו . באזור אחסון אריזות מבצעים אריזת מוצרי מזון חשופים מוגמרים. לעסק אושר לעבוד עם ביצים מפוסטרות בלבד, בפועל נמצאו ביצים טריות גולמיות/ ביצה בקליפה באזור הייצור. מדובר בליקוי המהווה סכנה לזיהום צולב, קליפות הביצה עלולות להכיל פתוגנים כגון סלמונלה.
מנהל העסק לא ידע להשיב בבקרה על מפגעים וחריגות מכללי יצור נאותים, עובדה המצביעה על חוסר הבנה בסיסית בתהליכי ייצור/ עיבוד/ אחסון המבטיחים שמירה על בטיחות המזון כנדרש בחוק, כמפורט בהמשך.
על שולחן העבודה בעסק נמצא חומר להשמדת חרקים וחומרי ניקיון שאינם מאושרים למזון, בסמוך למזון גולמי ומזון מוכן לאכילה. על שולחן עבודה נמצא זיהום צולב בין מזון גולמי )ביצים גולמיות(, מזון בתהליך ומזון מוכן לאכילה) מכלי שמן, בצק בתהליך, קרטונים עם מרגרינה ומיכל עם בצק אפוי/מוכן.
בעת הביקורת נצפתה יונה נכנסת לעסק, מקקים מהלכים על חומרי גלםוצואת מכרסמים. מדובר בסכנה לבריאות הציבור עקב סיכון אילוח מזון בפתוגנים כתוצאה מלשלשת/צואת מכרסמים. כמו כן מדובר בהפרה של החוק. 
הסיבה לחדירת המפגעים שתוארו לעיל היא ככל הנראה דלת הכנסת אריזות ריקות שנמצאה פתוחה לרווחה. משמעות דלת פתוחה היא שאין הגנה מפני חדירת מזיקים/ מכרסמים/ מעופפים לעסק - ליקוי החוזר על עצמו בדו"ח הביקורת הקודם שבסימוכין חרף דרישתנו לתיקון. בתשאול ביחס להפרה, ענה בעל העסק כי הדלת תמשיך להישאר פתוחה על אף ההערות שלנו, לצורך אוורור המקום. דרישתנו ניתנה בסמכות ועל פי תקנות רישוי עסקים, תנאים תברואיים לעסקים לייצור מזון, להלן: "מבני העסק יהיו מוגנים בפני חדירת מי גשמים, מכרסמים, ציפורים ובעלי חיים אחרים".
באזור התנורים נמצא משטח עם חומר גלם )מלטיטול( ועליו מהלכים תיקנים ועל גבי חומר הגלם מונחים כלי אחזקה. בעסק היה חם, לח , וונטות, מאווררים, רבות בעסק שתכליתן תחלופת אוויר, לא פעלו. מכאן המסקנה כי בעסק אין תחלופת אוויר מספקת באזור הייצור.
אין הפרדה פונקציונלית הנדרשת בתהליך הטכנולוגי תקין - אין הפרה פונקציונלית של אזור אחסון חומר גלם, אזור ייצור, חלוקת עמדות עבודה על פי הייעוד, מאחסנים יחד חומרי אריזה, חומרי גלם ומוצרי מזון מוגמריםע. מדובר גם בהפרה של התכנית הסניטרית המאושרת.
באזור החצר נמצא ציוד רב, לכלוך ואי סדר, היוצרים מפגע תברואי, בשל יכולת לשמש מחסה למפגעים שונים. איטום כנגד חרקים אינו תקין, נמצא שהרשת בדלת כל בו קרועה. באזור הייצור נמצאה מכונת קרח במצב פיזי/ טכני לקוי מאוד ונגועה בעובשים. באזור הייצור נמצא מקרר מסוג דלפק במצב פיזי/ טכני לקוי, עם חומרי גלם )מרגרינה( וכשקיימת בו נזילת מים. .מחסן חומרי גלם נמצאו קרטונים נגועים בלשלשת ציפורים ונוצות. ברצפה נמצאו נוצות ובדל סיגריה. הרצפה מתחת למדפים לאחסון חומרי גלם מלוכלכת מאוד.
בקירות באזור הפנלים נמצאו חורים. באזור הייצור נמצאו נעליים, אריזות קרטון קרועות העשויות להוות מקור לגוף זר במזון. חדר הלבשה לעובדים מלוכלך מאוד, ריהוט שבור ואחסון ציוד שאינו בשימוש. בכיור אין סבון לשטיפת ידיים ומתקן עם נייר לניגוב ידיים. בחדר אוכל עובדים נמצא מכונת שטיפה וציוד שאינו שייך לחדר, לרבות, מלכודת מכרסמים גדולה ללא סימון בדיקה
בנוסף, נמצאו תיקנים מתים על הרצפה. על כיסא מפלסטיק נמצאו בגדי עובדים. ממצאים אלו מצביעים על חוסר יכולת של העובדים לשמור על היגיינה בסיסית. איטום המבנה לא תקין, בחלון מעל התנורים ובאזור הסילו נמצאו חורים גדולים- החדרים אינם אטומים הרמטית מפני חדירת מזיקים. נצפה לכן שקיימת נגיעות מעופפים גבוהה באזור הייצור.
בעסק נצפה שכל מתקני שמירת היגיינה לקויים - בכיורים אין מתקן ונייר לניגוב ידיים. נמצאו חומרי גלם מונחים ישירות על גבי הרצפה ולא על מדף בגובה 30 ס"מ מהרצפה. שקי מזון עם חומר גלם לא מסומנים בתאריך פתיחה ולא מאוחסנים במכלים סגורים אשר מגנים מפני חדירת מזיקים לחומר הגלם. אין סימון תוויות על מוצרים מוגמרים, אין סימון תאריך פג תוקף. רמת התשתיות לקויה - הטיח בקירות מתקלף וקיימים חורים בקירות. באזור הייצור נמצאו אריחי קיר שבורים, מלכודת מכרסמים ללא סימון מדביר מוסמך".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    בקיצור עסק ישראלי (ל"ת)
    חיים 05/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    סגירת מאפיית ל..
    נושי 05/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טוב שקיים פיקוח על בתי עסק מסוג זה זה בנפשנו.. מן הסתם לא היה אכפת לבעל העסק מבריאותם של הלקוחות אבל חשבון הבנק שלו בוודאי היה בריא
    סגור
  • 5.
    סגרו את מאפיית לג'אני
    יונה 05/2024/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה קורה למאפיות ולבתי עסק בזמן האחרון, למה אי אפשר לשמור על סביבה סטרילית ותקנית זה עסק שלהם, במקום לדאוג לשם שלהם ולקהל הלקוחות , דואגים רק לעשות כסף על חשבון בציבור. איכס ואני מתה על העוגיות המרוקאיות שלהם. לא אקנה יותר
    סגור
  • 4.
    איכססססס מזל שיש משרד אחד שמתפקד נורמלי (ל"ת)
    תלאביבית 05/2024/23
    הגב לתגובה זו
    12 2
    סגור
  • 3.
    הדיע העת שהכל יצולם וישודר בחדשות ויעלה למרשתת
    שמעיה 05/2024/23
    הגב לתגובה זו
    11 0
    רק פרסומי סרטונים כאלה ימגרו את המחדלים כל בעל עסק יחשוש לעבור על החוק
    סגור
  • 2.
    נו... מאפייה בשכונת התקווה...
    זד 05/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מה ציפיתם? הכל חפלש
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד למשרד הבריאות
    גיל 05/2024/23
    הגב לתגובה זו
    20 0
    ככה צריך לעבור עסק עסק ולטפל. זה ידוע שעסקים רבים מזלזלים בלקוחות וחושבים רק על בצע כסף
    סגור
  • כל מה שעובד
    דורוטה 05/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מה שעובדטרם עבר בדיקה, האמינו לי שכך בדיוק המון בתי עסק עובדים, הבריאות לא בדיוק חשובה ל.....
    סגור