בריאות

מהפכת ה-AI מגיעה לקופות החולים: מאוחדת בבשורה למבוטחים

הכירו את "מאוחדת AI" – שירות המבוסס על בינה מלאכותית המאפשר למבוטחים לקבל מידע רפואי ולבצע פעולות דיגיטליות פשוטות. עמוס מאור, סמנכ"ל חטיבת לקוחות במאוחדת: “מערכת הבריאות נדרשת להתאים את עצמה ולהרגלי השימוש החדשים"
מערכת ice |  3
מאוחדת (צילום דוברות מאוחדת)
קופת החולים מאוחדת משיקה שירות חדש למבוטחים. הכירו את "מאוחדת AI", שירות חדש מבוסס על בינה מלאכותית שמאפשר למבוטחי הקופה לקבל מידע רפואי, לבצע פעולות דיגיטליות ולקבל מסמכים. שירות זה נולד מתוך הרצון להקל על חברי הקופה בביצוע פעולות שונות באפליקציה. 
"נוח, העוזר הדיגיטלי האישי שלי", כלי טכנולוגי שהושק לפני כשנה וחצי - סייע לעשרות אלפי לקוחות של הקופה לקצר את זמני ההמתנה לרופא, בהסתמך על תורים שהתפנו או התווספו בזמן אמת.
בדומה למערכות בינה מלאכותית כמו צ’אט GPT, לרבות באמצעות חיפוש קולי בשפה חופשית הכלי הטכנולוגי יסייע למטופלים בבקשות רבות ומגוונות וידייק עבורם את תוצאות החיפוש.

(צילום: באדיבות מאוחדת)
 “העולם התקדם למקום של חיפוש חופשי, ומערכת הבריאות נדרשת להתאים את עצמה למציאות ולהרגלי השימוש החדשים", אמר עמוס מאור, סמנכ”ל חטיבת לקוחות במאוחדת. עוד הוא הוסיף: "הימים בהם אנחנו מחפשים במשך דקות ארוכות אחרי המסמך או המידע המבוקש באפליקציה של הקופה נמצאים מאחורינו, ואנחנו שמחים להוביל את המהפכה בתחום. מדובר פה לא רק בצעד טכנולוגי משמעותי, אלא בצעד שמאפשר לנו לחזק את הקשר עם הלקוחות שלנו ולהיות שם עבורם”.
הגרסה החדשה של "נוח" מבוססת על טכנולוגיה של עיבוד שפה טבעית, שמאפשרת לה להבין את כוונת המשתמש, כך שגם אם שני אנשים ינסחו את אותה השאלה במילים אחרות, "נוח" ידע לתת תשובה מותאמת אישית לצרכים האישיים של כל אחד מהם. 

(צילום: באדיבות מאוחדת)
בקרוב, ניתן יהיה גם לאתר תורים בצורה חכמה, לקבוע את התור, לחפש תוכן רפואי, להבין את הזכויות והזכאויות ועוד. אלון יפה, ממלא מקום ראש אגף מערכות המידע במאוחדת, סיפר כי האתגר המרכזי שעמד בפני הצוות היה ליצור מערכת AI חכמה שתבין את צרכי המטופלים ותפעל בצורה מדויקת ומאובטחת. 
“התמקדנו בכמה היבטים שמשדרגים משמעותית את חוויית המשתמש ואת הנגשת השירותים למטופל, ובחודשים הקרובים נמשיך להרחיב את שירותי ה- AI של הקופה ליכולות נוספות, ביניהן אחזור מידע וביצוע פעולות בכל שפה בכתיבה או בדיבור”, הסביר יפה. 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    איזה יופי
    לירון 07/2025/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאוחדת עשו פה קפיצה של עשור קדימה… שוקלת ברצינות לעבור לא רק בשביל ה-AI הזה.. אלא על הכוונות שמראה הקופה
    סגור
  • 2.
    סופסוף
    ליטל 07/2025/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוף סוף כבר מזמן היה צריך לקרות. אם הבנק יודע לזהות אותי ולתת שירות בצ'אט למה לא גם קופת חולים?
    סגור
  • 1.
    נוח ממש
    שיר 07/2025/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדקתי – זה באמת נוח נרשמתי לשירות דרך האפליקציה, עניין של שניות. הפניה שהייתי צריכה יצאה מייד. שאפו למאוחדת.
    סגור