בריאות

תרחיש אפוקליפטי: "משבר האקלים הרסני למין האנושי"

ארגון המטאורולוגיה העולמית מפרסם תרחיש אפוקליפטי לפיו: גידול של "1.5 מעלות אינה סטטיסטיקה רנדומלית. היא אינדיקטור לשלב שבו השפעות האקלים יהיו הרסניות יותר בעבור בני אדם והעולם כולו"
מערכת ice | 
משבר האקלים (צילום unsplash)
תחזית של ארגון המטאורולוגיה העולמית מעריך כי יש סיכוי של 50% שבלפחות אחת מחמש השנים הקרובות ההתחממות הגלובלית תעבור את ה-1.5 מעלות. זהו הגבול העליון שמעליו ההשלכות של משבר האקלים עתידות להיות חמורות והרסניות יותר, ואיתן תגיע גם חוסר היכולת לעצור את המשבר שיימשך ויעצים עד לתרחיש קיצון.  
הסיכוי שזה יקרה מייצג גידול מדאיג לעומת שנים קודמות, בהן התחזיות היו מתונות יותר. על פי הארגון, ב-2015 הסיכוי להתחממות של 1.5 מעלות או יותר בחמש השנים הבאות עמד על 0%, ב-2020 על 20% וב-2021 על 40%. בשנה שעברה, הטמפרטורה העולמית היתה גבוהה ב-1.1 מעלות לעומת העידן הטרום-תעשייתי. התחזית העדכנית מייצגת לפיכך כישלון קטסטרופלי של העולם, ובפרט העולם המערבי, להוביל מהלכים החלטיים ומהירים לצמצום פליטות גזי חממה.
 
בנוסף מעריך ארגון המטאורלוגיה כי יש סבירות של 93% שלפחות אחת מהשנים 2022 עד 2026 תקבע שיא של השנה החמה בהיסטוריה, ותדיח את 2016 מהמקום הראשון המפוקפק. הסיכוי שממוצע הטמפרטורה בין 2022 ל-2026 יהיה גבוה יותר מהממוצע בין 2017 ל-2021 עומד גם הוא על 93%. 
ראש הארגון המטאורולוגי, פרופ' פטרי טאלאס, אמר: "1.5 מעלות אינה סטטיסטיקה רנדומלית. היא אינדיקטור לשלב שבו השפעות האקלים יהיו הרסניות יותר בעבור בני אדם והעולם כולו. כל עוד נמשיך לפלוט גזי חממה, הטמפרטורה תמשיך לעלות. במקביל, האוקיינוסים ימשכו להפוך לחמים יותר ולחומציים יותר, קרח ים וקרחונים ימשיכו להינמס, גובה פני הים ימשיך לעלות ומזג האוויר יהיה יותר קיצוני".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה