בריאות

צו ניקוי למפעל שזיהם את פארק קיסריה בפתיתי פלסטיק

המשרד להגנת הסביבה הוציא צו ניקוי למפעל מוצרי שלם באזור פארק התעשייה קיסריה, לאחר שזיהם את בריכת החורף בסמוך לקיסריה בפתיתי פלסטיק. זאת, לאחר הליך אכיפה שניהל מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה
מערכת ice | 
המפגע בקיסריה (צילום המשרד להגנת הסביבה)
המשרד להגנת הסביבה הוציא צו ניקוי למפעל מוצרי שלם באזור פארק התעשייה קיסריה, לאחר שזיהם את בריכת החורף בסמוך לקיסריה בפתיתי פלסטיק. זאת, לאחר הליך אכיפה שניהל מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה.
מפעל מוצרי שלם מייצר אריזות פלסטיק, ולצורך כך משתמש בפתיתי פלסטיק כחומר גלם לצורך ייצור האריזות. מערכת הניקוז והתיעול החורפי באזור פארק התעשייה קיסריה מוזרמות לבריכת בטיח, בריכת חורף המשמשת חלק ממערכת הניקוז האזורית ומהווה בית גידול עשיר לציפורים, לסרטנים ודו-חיים באזור. גם מערכות הניקוז והתיעול, המובילות אליה, הן מערכות טבעיות ופתוחות.
 
בעקבות סיורים שערך מחוז חיפה של המשרד, לאחר שקיבל דיווחים על פתיתי פלסטיק לבנים הצפים על פני המים בבריכה, עלה כי מקורם בפעילות מפעל מוצרי שלם, ונמצא כי המפעל עושה שימוש בפתיתי פלסטיק לבנים באופן רשלני. בחצר המפעל נצפו ערמות רבות של שקים מפוזרים שמכילים את חומר הגלם, והפתיתים הלבנים נצפו מפוזרים הקרקע במקומות רבים במפעל ומחוץ לו. כמו כן, פתיתי הפלסטיק נצפו גם בקולטני הניקוז במקום ובסביבת המפעל ומשם הם הוזרמו דרך מערכת הניקוז אל בריכת החורף.
על אף דרישות המשרד למפעל להגשת תוכניות פעולה למניעת הזיהום וניקוי המפגע, ולאחר שנערך שימוע לחברה, ערך המשרד סיור נוסף שממנו עלה כי לא תוקנו הליקויים כנדרש, ובמקום נמצאו ממצאים דומים. עוד נמצא, כי החברה לא פינתה את מפגע הפסולת שיצרה בבריכת החורף, גם לאחר דרישות המשרד להגנת הסביבה וקבלת מכתב התראה. לכן, הוציאה מנהלת המחוז (בפועל) לחברה צו לשמירת ניקיון להסרת המפגע.
במסגרת הצו, נדרשה החברה לבצע פעולות נוספות אשר נועדו למנוע את הגעת פתיתי הפלסטיק לסביבה ובכלל זאת שגרות ניקיון, אחסון הפתיתים באריזות סגורות, התקנת מחסום היקפי על גדר העסק והגשת תוכנית פעולה של סגירת כל שטחי התפעול והאזורים המועדים להתפזרות פתיתים בתוך המפעל או פתרון שווה ערך להנחת דעתו של המשרד - וליישמו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה