בריאות

שוב: אלימות קשה נגד הצוות הרפואי, רגע לפני השביתה

רק יומיים אחרי אירוע האלימות הקשה שהתרחש בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, צוות רפואי נוסף נאלץ להתמודד עם אלימות מצד עשרות בני משפחה של מטופל שמת בבית החולים
מערכת ice | 
רפואה (צילום vecteezy)
נראה שמדובר בטרנד חדש: התפרעות משולחת רסן נגד צוותים רפואיים שנאלצים לקבוע מוות של מטופל שהובהל לטיפולם. אתמול בלילה (רביעי), בפעם השניה השבוע, עשרות בני משפחה של מטופל שמותו נקבע בבית החולים, נקטו באלימות קשה כלפי הצוות הרפואי שטיפל בבן משפחתם.
המנוח, צעיר בשנות ה-20 לחייו מהכפר אבו סנאן הגיע לבית החולים בנהריה במצב קשה אחרי שהיה מעורב בתאונת אופנוע, ובבית החולים נאלצו לקבוע את מותו. בדומה למקרה שהתרחש ביום שני האחרון בהדסה הר הצופים, עשרות בני משפחה של המנוח החלו להתפרע ולהפנות אלימות נגד הצוות הרפואי במקום. 
האירוע האלים שחוזר על עצמו בפעם השניה בתוך שבוע, וגורר תופעה הרחבת של אלימות שמופנית כלפי הצוות הרפואי מתרחש ערב השביתה שהכריזו בהסתדרות הרפואית בישראל.
 
הר"י הודיעו השבוע אחרי המקרה הקשה בהדסה הר הצופים כי לאור מקרה האלימות הקשה שהותיר אנשי צוות פצועים והרס רב לציוד ולמחלקה, הרופאים ברחבי הארץ ישבתו היום (חמישי) למשך 24 שעות. 
 
בנימוקים לשביתה הכריזו הר"י, "למרות פניותינו החוזרות ונשנות ולמרות דרישותינו, לא נעשה דבר על ידי המעסיקים ועל ידי משרד הבריאות לטיפול ולמיגור האלימות הגואה כנגד הרופאים והצוותים הרפואיים במוסדות הרפואיים, בכללם בתי החולים הכללים, בתי החולים הפסיכיאטריים ובמרפאות הקהילה.
"למרבה הצער המעסיקים אינם עומדים בחובתם לדאוג לקיומה של סביבת עבודה הולמת ובטוחה לרופאים ואינם נוקטים בצעדים כלשהם למניעת האלימות כמו גם טיפול יעיל ואפקטיבי במקרי האלימות ובגורמים האלימים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה