בריאות

עד 2037: זו החיה שאסור יהיה לגדל בכלוב

תקנות הלולים אושרו פה אחד בוועדת החינוך: החל משנת 2037 לא יוחזקו תרנגולות בכלובים בארץ. ישראל בין המדינות הראשונות בעולם, שאסרו כלובי תרנגולות! שר החקלאות עודד פורר: "ענף ההטלה יוצא לדרך חדשה"
מערכת ice | 
תרנגולות בכלובים (צילום pexels)
ועדת החינוך, התרבות והספורט אישרה היום (שני) את תקנות צער בעלי חיים (גידול תרנגולות מטילות והחזקתן). התקנות שאושרו קובעות בין היתר: איסור על הקמת לולי כלובים, איסור על פרקטיקה של הנשרה כפויה, איסור על קיטום מקור בלול, מתן טיפול סדיר לתרנגולות ועוד.
המשמעות: החל משנת 2037 לא ניתן יהיה להחזיק בישראל תרנגולות מטילות בלול עם כלובים. תקופת המעבר הממושכת נועדה לאפשר לענף ההטלה להיערך בהתאם לשינויים המחייבים, שכן בישראל, נכון להיום כ-93% מלולי התרנגולות המטילות הם לולי כלובים מסוגים שונים.
 
בתקופת המעבר, נקבע מרחב מחייה מינימאלי עבור התרנגולות המטילות בלולים קיימים, אשר ינוע בין 600-750 סמ"ר (נקבעה תקופת מעבר גם ללולים של 350 סמ"ר). בנוסף, קובעות התקנות סטנדרטים חדשים ומתקדמים לתנאי המחייה (אוורור, מיזוג ותאורה) של התרנגולות המטילות לאורך כל שלבי הגידול שיביאו לשיפור משמעותי ברווחת העופות.
שר החקלאות ופיתוח הכפר עודד פורר: "ענף ההטלה יוצא לדרך חדשה אחרי שעבר שנה לא פשוטה עם אי ודאות גדולה מאד והרבה חוסר אמון. גם לי היה לא קל להתעמת עם נציגי החקלאים. אני שמח שהגענו להסכם עם שני הצדדים. אני חותר למילוי כל ההסכמות, בין אם אני אוהב אותן ובין אם לאו."
באשר לענישה, לפי התקנות, אדם שיעבור על התקנות ויפגע ברווחתן של התרנגולות המטילות– דינו מאסר ששה חודשים. אדם שעבר על התקנות, בכל הקשור ל"ניירת" ורישומים, דינו קנס לפי חוק העונשין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה