בריאות

קרם הגנה או ספריי? כל מה שצריך לדעת כשיוצאים לשמש

כמה זמן מחזיק קרם הגנה על הגוף שלנו, האם הוא עמיד במים, והאם יש הבדל בין קרם לספריי? כל מה שצריך לדעת לפני שיוצאים לשמש
מערכת ice | 
קרם הגנה (צילום freepik)
הקיץ מגיע ואיתו קרני השמש היוקדות על הגוף שלנו. כששומעים קרם הגנה לכולנו עולה ישר התמונה מהים. אך לא רק בים נזדקק להגנה מפני קרני השמש, אלא בכל מקום בחוץ שאנחנו הולכים אליו בקיץ - בין אם זה טיול, עבודה או סתם סיבוב עם הכלב בחוץ.
על מנת להבין יותר את הצורך בהגנה מהשמש, מתי צריך, כמה שמים ומהם ההבדלים בין הסוגים השונים, שוחחנו עם אופיר רובין, זכיין ורוקח ברשת סופר פארם, שהסביר לנו שקודם כל כולם צריכים הגנה מפני השמש. "אין כזה דבר מישהו שלא צריך לשים מקדם הגנה", אומר אופיר, "כל אחד יכול להישרף, ההבדל היחיד הוא בכמה זמן זה קורה. כולם כולל כולם צריכים להצטייד לפני שיוצאים לשמש."
מה עלול לקרות למי שלא שם על עצמו מקדם הגנה? "לא הייתי ממליץ לנסות," אומר אופיר, "בטח לא כשיוצאים לשמש לזמן ממושך. שני הסוגים העיקריים של קרני השמש - UVA ו-UVB - חודרות את שכבת העור שלנו, ובחשיפה ממושכת ללא הגנה יכולות לגרום להזדקנות העור, אדמומיות, כוויות ואף לסרטן העור."
 
במה להצטייד? האם יש הבדל בין ספריי לקרם? או לדוגמא בין קרמים שונים? אופיר מסביר כי בין ספריי לקרם זה רק עניין של נוחות, "הכי חשוב זה לא להתקמצן ולמרוח כמו שצריך, שיכסה את המקומות שנחשפים לשמש. המקדם זקוק לספיגה מלאה כדי להגן כמו שצריך." בין הסוגים השונים של המקדמים אומר אופיר, "על כל מקדם הגנה רשום הסימן Sdf ולצידו מספר. ככל שהמספר יותר גבוה כך יש יותר הגנה. אבל אף פעם ההגנה לא תהיה מאה אחוז. חשוב לזכור זאת ולקחת אחריות."

אופיר רובין זכיין ורוקח ברשת סופר פארם (צילום יחצ)
מה בעניין בילוי בים או בבריכה, האם הכניסה למים דורשת להימרח שוב? אופיר אומר כי ההבדל בין כניסה למים לבין זיעה שיורדת לנו בסיבוב בחוץ, הוא לא גדול. בשניהם  לדבריו יש ירידה ביעילות של הקרם, וההמלצה היא להימרח שוב כל שעתיים בחוץ. בעניין קרם לחות, "יש קרמים משלובים שמציעים גם לחות וגם הגנה מפני השמש. אם לא, אפשרי לשים קרם לחות ומעליו קרם הגנה, אך יש מצב שזה יוריד את האפקטיביות שלו."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה