בריאות

המשרד להגנת הסביבה מפרסם את תכנית המעבר לתעשייה ירוקה

המשרד להגנת הסביבה מפרסם היום תכנית פעולה טכנית-כלכלית למעבר של התעשייה בארץ לתעשייה ירוקה, יעילה וחדשנית, במטרה להפחית פליטת גזי חממה עד שנת 2050. אלו הם הפרטים והדרישות של המשרד מהממשלה
מערכת ice |  2
זיהום אוויר (צילום יוסי זמיר פלאש90)
המלחמה בהתחממות הגלובלית ובזיהום הסביבתי, אשר מתרחשים כמעט בכל פינה בעולם, הוא מאבק שמתנהל גם כאן בארץ ובהתאם ליעדים שהציב האו"ם בהסכמים משותפים עם המדינות שלוקחות חלק בוועידת האקלים. במסגרת ההסכמות, על המדינות החברות להגיע לכלכלה נטולה פליטות מזמנות עד שנת 2050.
הבוקר מפרסם המשרד להגנת הסביבה תכנית פעולה טכנית-כלכלית שמטרתה לבצע מעבר לתעשייה נקייה וחדשנית. לשם יישום התכנית הקצה המשרד לא פחות מ-100 מיליון שקל, במסגרתם יינתנו מענקים להפחתת גז חממה בתעשייה ובמסחר וגם לשם קידום אנרגיה סולארית במרחב הציבורי. 
 
חלק עיקרי בתוכנית הוא פירוט הצעדים שעתידים להילקח על מנת לסייע למפעלים להיערך ביעילות ובמהירות לתמחור פחמן בארץ וכיצד יש להימנע מתשלום מיסי גבול פחמניים בשנים הקרובות. יתרה מכך, התכנית מציגה את ההשפעה של מיסוי על זיהום בדלקים, בהתאם להחלטת הממשלה בנושא.
חלקים עיקריים בתוכנית כוללים כאמור אלמנטים כלכליים, דוגמת עדכון תכנית ערבויות להלוואות עבור הפחתת פליטי גז חממה וייעול צריכת האנרגיה, במקביל להסרת הדרישה לערבות אישית כתנאי לקבלת הלוואה בערבות מהמדינה. כמו כן, התכנית מנחה לגבש מנגנון של דיווח ופרסום מידע על פליטת גזי חממה וההשפעה על האקלים של מוצרים המיובאים והמיוצרים בארץ. 
לבסוף, התכנית מתמקדת בעידוד לגיבוש תכניות נוספות המתרכזות במענקים שיעזרו לייצור מימן ירוק, קידום השימוש בחשמל המיוצר על ידי מערכות PV ואף בקידום שימושן של מערכות לטיפול בשפכים אורגניים וביוגז. 
 
השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, אמרה על התכנית: "גמילת ישראל מדלקים פוסיליים היא לא רק אינטרס סביבתי ובריאותי, אלא אינטרס כלכלי ראשון במעלה... עלינו לדאוג שכלכלת ישראל צועדת עם העתיד ולא עם העבר. התוכנית המקיפה של המשרד מראה כיצד ניתן בעשור הנוכחי להחליף את מרבית צרכני הנפט בתעשייה בטכנולוגיות נקיות ויעילות אשר יחסכו כסף רב למפעלים. הצעד הראשון ביישום תוכנית המשרד כבר יצא לדרך עם הקצאת 100 מיליון שקל מתקציב המשרד לסיוע ולתמרוץ השקעות בהפחתת גזי חממה במפעלים, עסקים ורשויות. על הממשלה לדאוג ליישום כלל סעיפי התוכנית שלנו, ולהתחייב להמשך תקצובה בשנים הבאות..."
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עכשיו הממשלה צריכה ליישם את התכנית - אבל הם לא רוצים
    משלם מיסים ומודאג 09/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם רק הממשלה היה רצינית בליישם את התכנית הזו באמת התעשייה שלנו היתה מתקדמת ומצליחה להוריד את הזיהום. אבל הממשלה לא מעוניינת ליישם והטייקונים לא רוצים שנפסיק את השימוש בדלקים היקרים שאנחנו האזרחים משלמים ביוקר עליהם
    סגור
  • 1.
    "הדרישות של המשרד מהממשלה?"
    גדעון 09/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואני חשבתי שעשו עבודת-מטה וה"תוכנית" הזו היא תוצאתה. אחרת זו רק תעמולת בחירות.
    סגור