בריאות

פרופ' יובל אלבשן: "מדובר באירוע רגשי ששחרר הרבה רגשות כלואים"

פרופסור יובל אלבשן, ממובילי מתווה הפשרה סביב הרפורמה המשפטית, התייחס בכנס צהר השנתי למתיחות בחברה הישראלית: "צריך להתנתק משיח של האשמה ולעבור לשיח של אחריות"
מערכת ice | 
יובל אלבשן (צילום מתוך הפייסבוק)
פרופסור יובל אלבשן, ממובילי מתווה הפשרה סביב הרפורמה המשפטית, התייחס בכנס צהר השנתי למתיחות בחברה הישראלית. "על החברה הישראלית השתלטו בעיניי כבר תקופה ארוכה גדודים של קנאים", אמר פרופסור אלבשן,  "יש סימטריה בין הקנאים מצד אחד לקנאים מצד שני. כל התקופה הזאת היא תקופה לא טובה. חוסר הבנה איך לעזאזל הגענו לגיא ההריגה הזה. כמו סרט רע שאתה אומר לא יכול להיות שזה יקרה ופתאום אתה בפנים".
"חשבתי תמיד שברגע האמת אנשים מוכנים להתכנס יחדיו. יש קבוצות שמוכנות לשרוף את האסמים ובעיקר מאמינות שאם זה לא שלהם אז לא יהיה לאף אחד. הם מוכנים שתתפרק החברה. זה המון אנשים אבל עדיין זה מיעוט במובן הזה של אנשים שמוכנים לפרק את הכל אם לא תקשיבו לנו".
 
עוד הוסיף פרופסור אלבשן כי "לפני כמה ימים הבנתי מה חסר לנו. אלה שעוסקים במשא ומתן חושבים על תועלת. אם נכנע עכשיו מה יהיה בהמשך. הפשרה על חוק הסבירות הייתה מוסכמת ממזמן, אבל ישנם חישובים של תועלת".
"כל אחד חושב שהצד השני טרוריסט. מה שחסר זה ההורה שאומר לא מעניין אותי מי צודק. ולמדינת ישראל אין הורה. מי שצריך להיות פה זה ראש הממשלה בנימין נתניהו שיאמר נכון יש חישובי תועלת אבל כאשר אנחנו מגיעים למצב של מלחמת אחים זאת בעיה. כולנו מבינים שזה לא רק אירוע משפטי וגם לא רק פוליטי אלא רגשי ושחרר הרבה רגשות שהיו כלואים. צריך להתנתק משיח של האשמה ולעבור לשיח של אחריות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה