חדשות

משלוח תוך 72 שעות, תחרות ופיקוח: הרפורמה שתייעל את שירות הדואר בישראל?

שר התקשורת הודיע שקיבל את המלצות ועדת רוזן לבחינת שירותי הדואר, והורה לחברה להגיש תוכנית לשיפור השירות תוך 40 ימים. במסגרת התוכנית יתווספו נקודות מסירת דואר, יתקצרו זמני ההמתנה ותקודם רגולציה שתאפשר את פתיחת השוק לתחרות
יואב איילון |  8
דואר ישראל (צילום מורן ישעיהו)
שר התקשורת יועז הנדל הודיע שקיבל את המלצות ועדת רוזן לבחינת שירותי הדואר, והורה לדואר ישראל להגיש תוכנית לשיפור השירות לאזרח תוך 40 ימים. הוועדה המליצה, בין היתר, על קידום רגולציה שתאפשר את פתיחת השוק לתחרות הוגנת, קידום רפורמה בשוק החבילות מחו"ל ואכיפה מוגברת על הפרות. 
לפי משרד התקשורת, התוכנית לשיפור השירות בדואר תשים דגש על מעבר לשירותים מקוונים, בכל תחומי פעילות, על מנת להקטין את כמות הקהל שמגיע לסניפים, קיצור זמני ההמתנה בסניפים ובמענה הטלפוני, יצירת מודל המבטיח עמידה בתקני השירות הנוגעים למסירת מכתבים ופישוט וקיצור תהליכי איסוף חבילות.
במסגרת התוכנית, שאמורה לכלול את עיקרי ההמלצות של ועדת רוזן, אמורות להתווסף נקודות מסירת דואר, ולהיקבע מדדים ברורים למהירות מסירת דברי דואר - כאשר 90% מהפריטים יימסרו תוך שלושה ימים ו-100% מהם תוך חמישה ימים.
בנוסף, חברת הדואר תידרש לעמוד בתקן זמן המתנה במוקד הטלפוני, תחום המכתבים (מעטפות) ייפתח באופן מלא לתחרות ויורחבו סמכויות הפיקוח והאכיפה של משרד התקשורת. עוד מצוינת המטרה ל"יצירת מגרש משחקים רגולטורי מאוזן בין כלל השחקנים בענף הדואר".
במשרד התקשורת מסבירים שעל אף מאמציה, נראה כי חברת הדואר לא התאימה את מערך השירות לעידן הדיגיטלי באופן מלא, אינה מספקת לצרכן שירותים מקוונים שיאפשרו לצמצם את מופעי הקהל ולקצר תורים, ונדרש שינוי עמוק ומקיף לטיפול במצב. השר קיבל את המלצות הדו"ח מתוך אמונה כי יישומן יגביר את הלחץ התחרותי על חברת הדואר ועל המתחרים ויחייב את כלל השחקנים לפעול לשיפור שירותיהם. עוד מציינים כי השר הנדל הנחה את הדרג המקצועי במשרד לנקוט באכיפה מוגברת, גם באמצעות הגדלת סכומי הקנסות הכספיים, על מנת להבטיח את יישום ההחלטות.
השר הנדל: "אין זה סוד ששירותי הדואר בישראל דורשים טיפול שורש, חווית המשתמש של האזרח הבא במגע עם שירותי הדואר בישראל ביום יום, אינה משביעה רצון בלשון המעטה, ודעתי אינה נחה מן העניין - לכל אזרח ואזרחית במדינת ישראל מגיע שירותי דואר איכותיים, יעילים ועם חווית שירות בסטנדרט גבוה. בכוונתי לפעול בכל דרך על מנת להביא לשינוי מהיר ברמת שירותי הדואר. יישום ההמלצות שקיבלתי יפתחו את התחרות באופן שיקדם את שירותי הדואר לסטנדרט גבוה ואיכותי. מהיכרותי עם הנהלת הדואר, אני מאמין שבשילוב כוחות נוכל להביא שיפור מהיר ושירות מתקדם לאזרחי ישראל". 
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    קולולוש...
    אדון רוטשילד 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד שלא יעיפו את כל המנהלים של דואר ישראל שום דבר לא ישתנה!
    סגור
  • 7.
    את הקול שלי הבחור הזה קיבל
    איגור 10/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בא לעבוד הבחור.
    סגור
  • 6.
    שואף לאפס
    איציק 10/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין סיכוי לדואר ישראל להתקדם ברמת השירות זה לא שאני נגד אבל חברה שבוחרת שרוב העובדים שלה שנותנים שירות הם אנשים מבוגרים או עם מוגבלויות אז אי אפשר להתקדם משם ולכן או שהמדינה תממן את הגדלת מערך העובדים ושיגייסו עובדים צעירים או שיהפכו את דואר ישראל לעמותה ואז לא יהיו תלונות ותיהיה תחרות .. אני לגמרי בעד העסקת עובדים עם מוגבלויות ואנשים מבוגרים שלא תבינו אותי לא נכון ... נ.ב. את הבדיחה הזו של התייעלות בדואר כבר שמענו יותר מפעם אחת וחוץ מזה שיוצא לישראלים העיניים כשהם רואים שבאמזון למשל יש שילוח תוך יום ואפילו תוך כמה שעות וזה רק במחיר מנוי חודשי אז אין שום שינוי .
    סגור
  • 5.
    תשובה לכתבה
    האלמונית 10/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר יגיע המשיח המלצות ועד רום יתקיימו חבילות מחו"ל אם מגיעות אחרי ץחודש האנשים שמחים אז יגיעו לאחר 3-5 ימים הצחקתם אותי. חבילה שנשלחה מחול ב-10.10 עדין אין נתונים עליה.
    סגור
  • 4.
    תחרות
    סוחר 10/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחרות זה דבר מצוין , אבל חניות לא יכולים לשלם מע"מ שכירות ושאר ההוצאות וסוחרי אינטרנט אין להם עלויות כאילו.
    סגור
  • 3.
    מאיזה כסף ייעלו את הדואר
    בן יקר 10/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולם חושבים שהדואר לא יעיל הם צודקים , הזנחה פושעת של הממשלות וחוסר תיקצוב מתמשך גרם לשרות ולתשתיות להיות כפי שהם היום , את שלב הפיטורים הדואר עבר , מה שחסר זה איש עסקים שיקח חלק מהדואר כדי שיתאימו לשם כסף לפיתוח תשתיות מתאימות , וכסף שיוזרם לדואר הרי זה גוף ממשלתי בחלקו הגדול
    סגור
  • 2.
    כל הכבןד!!
    יעל 10/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדואר צריך החייאה, איזה טיפול שורש בחייכם
    סגור
  • 1.
    דוארים קדימה!
    שושקה 10/2020/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הדואר בא היום באוטו האדום,ולי לא הביא מכתב לא היום ולא אתמול...
    סגור