חדשות

חוזר לישראל: סטנלי פישר צורף לדירקטוריון בנק הפועלים

בעלי המניות של הבנק בחרו בנגיד בנק ישראל לשעבר מבין המועמדים שעלו לבחירה ובגיל 77 הוא ישוב ארצה לקראת תפקידו החדש. השאלה הבוערת? האם היעד הבא יהיה תפקיד היו"ר?
כפיר אדר |  1
סטנלי פישר
סטנלי פישר חוזר לישראל. בגיל 77, נגיד בנק ישראל לשעבר נבחר על ידי בעלי המניות של בנק הפועלים, בתום הליך שהוגדר סוער במיוחד לתפקיד דירקטור לצד גם רונית אברמזון ודליה לב ויצטרף לדירקטוריון.
פישר חוזר לפעילות שלוש שנים לאחר שעזב מסיבות אישיות את תפקיד סגן יושבת ראש הפדרל ריזרב ג'נט ילן לאחר שנבחר על ידי הנשיא ב-2014 בארצות הברית ברק אובמה ושבע שנים אחרי שעזב את ישראל לאחר ששימש כנגיד בנק ישראל עד יוני 2013 והוא יגיע לישראל לקראת תחילת תפקידו החדש.
בפני בעלי המניות בבנק עמדו שישה מתמודדים שהומלצו על ידי הוועדה לבחירת דירקטורים בבנקים והם בחרו בארבעה וכאמור בראשם  נבחר נגיד בנק ישראל לשעבר. השאלה הנשאלת היא האם התפקיד הבא שלו יהיה יו"ר הבנק, תפקיד שאותו ממלא ראובן קרופיק?

מטעם פישר נמסר הערב, כי "אני שמח להצטרף לדירקטוריון בנק הפועלים. בכוונתי ללמוד את הבנק ופעילותו לעומק, כמו גם את הסביבה התחרותית והרגולטורית, על מנת שאוכל לתרום מניסיוני לבנק ולצמיחתו. בפני המערכת הבנקאית עומדים אתגרים רבים, לא רק בעקבות משבר הקורונה, ואני מאמין שבעזרת צוות מובחר של דירקטורים ומנהלים - נוכל לצלוח אותם ולצמוח".
אסיפת בעלי המניות השנתית של בנק הפועלים הצביעה היום על מספר נושאים, כשההצבעה המעניינת ביותר היא על זהות ארבעת חברי הדירקטוריון שיכהנו בבנק לפחות בשלוש השנים הקרובות, כששניים מהם הינם חברים חדשים בדירקטוריון שהעומד בראשו מונה לתפקידו כיו"ר לפני כארבעה חודשים. למעשה, הצירוף של פישר כשלעצמו עשוי לבשר על שינוי במאזן הכוחות בדירקטוריון הבנק, ואולי גם ביחס להנהלה. הבחירה בארבעה כאמור אומרת כי בעלי המניות לא בחרו בתמר בר-נוי גוטלין שזו לה הפעם השלישית שהיא מומלצת על ידי הוועדה לבחירת דירקטורים (בסבב קודם בפועלים וגם בדיסקונט) - והיא לא נבחרת, ובחבר הכנסת לשעבר עיסאווי פריג'.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סטנלי לך!!
    אזרח 10/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל כך הרבה נזק גרמת ב 2008. לא מפתיע שהבנק כ"כ רוצה שתשוב. הבנקים תמיד היו בראש מעיניך.
    סגור