חדשות

מרב מיכאלי בריאיון: "צריך להחליף את נתניהו, סער ימין קיצוני"

לאחר שנבחרה ליו"ר העבודה, מיכאלי תוקפת את נתניהו ויוצאת להגנתה של אבתיסאם מראענה: "זה המהלך האלים הרגיל כשהימין בא עם הנבוט", על התנהלות הממשלה בקורונה: ''משגעת לאנשים את השכל'' ולמה מאז גולדה מאיר אין אישה בהנהגה | ראיון

ארנולד נטייב |  33
מרב מיכאלי (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
לקראת הבחירות לכנסת ה-24 בחודש הבא, יו''ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי פותחת את הקלפים על השולחן בריאיון ל-Ice ותוקפת את בנימין נתניהו. עוד אמרה כי אין כל סיבה להדיח את מועמדת המפלגה אבתיסאם מראענה שנמצאת בלב הסערה לאור ההתבטאויות שלה כנגד השואה ומאשימה את הימין ברמיסת הדעות של אנשי השמאל: "נתניהו לא מהסס לבוא עם הנבוט". 
מיכאלי עוברת תקופה מוצלחת כשבראשה היא זכתה בפריימריז לראשות מפלגת העבודה בסוף חודש ינואר. כשנכנסה לתפקיד היא קיבלה מפלגה מרוסקת שלא עוברת את אחוז החסימה ובסקרים האחרונים המפלגה ניצבת על 6-8 מנדטים. על כך אמרה: "יש כמיהה מאוד גדולה בקרב הציבור הישראלי למנהיגות שהיא ערכית, ישרה ואמינה ולא מזגזגת". 
כחלק מהאתגרים שמיכאלי קיבלה עם התפקיד החדש, ניצב לפניה האתגר המרכזי ליצירת איחוד מלא בגוש המרכז-שמאל עם עפר שלח ורון חולדאי, דבר שבסופו של דבר לא יצא אל הפועל: "האופן בו הגוש נבנה הוא הדרך הנכונה, שהוא דרך מפלגת העבודה. מפלגת השלטון של גוש המרכז-שמאל והיא צריכה לבנות את עצמה מחדש וזה מה שאני עושה".


את חושבת שהמפלגות האחרות לא יכולות לעשות את זה? לפיד, מרצ – למה דווקא העבודה? 
"יש עתיד היא איננה מפלגה - ללפיד יש רשימה. הוא בא והוא בחר לעצמו את האנשים שמוצאים חן בעיניו – יש לנו יותר מדי כאלה בכנסת. יש יותר מדי רשימות וכתוצאה מכך יותר מדי חברי וחברות כנסת שחייבים דין וחשבון אך ורק לאדם אחד. הם לא נבחרו (פריימריז), הם לא יודעים מה זה לתת דין וחשבון לציבור, הם לא יודעים מה זה לעמוד מול אנשים ולהיבחר בזכות עצמך. זה אחד הדברים שתרמו לשחיקה ולפגיעה בדמוקרטיה הישראלית, הם אפשרו לנתניהו לשחק את המשחק בצורה הנצלנית".  
את לא חושבת שמפלגת העבודה הלכה "שמאלה" מדי ובגלל זה היא איבדה את המצביעים?
"מפלגת העבודה נמצאת בדיוק איפה שיצחק רבין נרצח. בהבנה העמוקה של הצורך הביטחוני בהסכם לסיום הסכסוך בינינו לבין הפלסטינים, במחויבות בהשקעה עצומה לחברה הישראלית בשירותים חברתיים, בחינוך, בבריאות, בתחבורה, בגיור ורווחה – ובמאבק על מדינה שיש בה שוויון. זו מדינה של העם היהודי עם שווין מלא: שווין אזרחי, שוויון מגדרי ושוויון כלכלי".
עוד אמרה: "זאת בדיוק מפלגת העבודה של יצחק רבין, זה היה המהלך שהוא התחיל ונקטע על ידי הסתה מחרידה ורצח. אני מנסה להמשיך את זה משם עם העדכונים הנדרשים ועם השיקול שנדרש. מפלגת העבודה התרסקה לצערי בגלל קמפיין הרעל וההסתה שנעשה על ידי הימין בראשותו של בנימין נתניהו משנת 1993 ועד היום".
"תקווה חדשה" הצטרפה באופן רשמי לדרישה לפסול את אבתיסאם מראענה מהרשימה, יחד עם עוד פעילים במפלגת העבודה - מה עמדתך בנושא? יש סיבה לפסול אותה?
"אין שום סיבה לפסול אותה. לא לפי התקנון של מפלגת העבודה ולא על פי החוק בישראל. היא לא כופרת במדינת ישראל, היא באה להתמודד במפלגה ציונית.  אין שום סיבה לפסול אותה, אבל זה המהלך האלים הרגיל כשהימין בא עם הנבוט".
"נכון שהיו לה אמירות שאני לא מגבה אותן, והן אמירות שהן קשות גם עבורי, אבל היא אמרה את זה לפני עשר שנים ויותר, כאדם פרטי ובכל מקרה אין בהן שום כפירה במדינת ישראל ושום הסתה – אבל אף אחד לא מקשיב, כי זה משרת את נתניהו מבחינה פוליטית ולכן הוא לא מהסס כרגיל, לבוא עם הנבוט. ועם כל הכבוד, גדעון סער הוא איש ימין קיצוני, עם תפיסה של סיפוח השטחים, שלא מאמין בשוויון, זה לא מפתיע שהוא מצטרף לזה".
אתם טוענים שגדעון סער הוא 'מסוכן', אז איך תצליחו להחליף ככה את נתניהו?
"אין סתירה בין הדברים, אני מאוד מעוניינת להחליף את שלטון נתניהו. סער, ליברמן, לפיד ובנט – כולם ישבו עם נתניהו, היו חלק מהמפעל שלו ושירתו אותו בדרך כזו או אחרת, היחידה מכל אלה שלא ישבה עם נתניהו גם כשניסו להציע לה תנאים מפליגים, היחידה שעמדה בהבטחה שלה ובעקרונות שלה זאת אני. אם רוצים להחליף את נתניהו אז הבחירה הכי בטוחה זה מפלגת העבודה".
יש לך תכנית סדורה איך לטפל במשבר הקורונה? מה את חושבת על תפקוד הממשלה בנושא?
"צריך להבין שהקורונה זה לא מלחמה זה נגיף והוא כאן וצריך לחיות איתו. צריך לאפשר חיים, מה שהממשלה הזאת לא מאפשרת. היא משגעת לאנשים את השכל, היא פגעה להם אנושות בפרנסה, היא מסכנת לשווא את הבריאות שלהם. הדבר הכי חשוב הוא לנהל את הדברים דרך שקיפות ולהגיד את האמת לאנשים".
מה דעתך על נושא האלימות נגד נשים, כיצד הממשלה מצליחה להתמודד עם זה?
"הממשלה לא עושה את מה שהיא צריכה לעשות. הממשלה הזאת גוררת רגליים, אני נאבקת את המאבק כבר קרוב ל-30 שנה ופמיניסטיות נאבקות אותו כבר 100 שנה ואנחנו יודעות בדיוק מה צריך לעשות. הממשלה יודעת מה צריך לעשות, היא פשוט לא עושה את זה ולכן צריך להחליף אותה. צריך לשלב בין הרווחה, החינוך, הבריאות לבין המשטרה. צריך לעשות הכשרות מאסיביות ולהוסיף כוח אדם שידע לזהות את הסימנים המעידים על אלימות וידע לתת להם מענה שהם לא רק אכיפתיים אלא גם טיפוליים. צריך לטפל בנפגעות ובנפגעים אבל גם בגברים האלימים".
למה ההסכם עודפים עם מרצ הגיע רק עכשיו? את מצטערת בדיעבד שהם לא חתרו לאיחוד?
"אני וניצן הסכמנו על זה מההתחלה. מרץ הודיעו מהרגע הראשון שירוצו לבד. דבר שני, לפני 5 שנים היו 24 מנדטים למחנה הציוני ו-5 מנדטים למרצ. כל המצביעים האלה לא ירדו מהארץ, הם פשוט נמצאים במקומות אחרים, כי מפלגת העבודה הפסיקה להיות להם לבית. אני קוראת לכולם בואו הביתה. יש מספיק מקום גם למרצ וגם לעבודה".
לסיום, למה את חושבת שמאז גולדה מאיר לא הייתה פה עוד ראש ממשלה?
"כי יש עדיין אי שוויון מאוד צורם בין גברים לנשים. נשים עדיין סובלות מאי שוויון, אנחנו עדיין עושות 95% מעבודות הבית ועוסקות בגידול הילדות והילדים, נשים הן 70% ממפוטרי הקורונה שזה פשוט לא יאמן איזו שערורייה זאת. נשים עדיין חשופות לאלימות, אלימות מינית, עדיין נרצחות על עצם היותן נשים ועדיין יש מאבקים מצד הימין השמרני שמנסים להסתיר נשים וזה בא לידי ביטוי גם בייצוג".
תגובות לכתבה(33):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 30.
    מיכאלי אסון לשמאל
    אילן פוקר 02/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מקטינה אותו משמעותית, צרה צרורה.
    סגור
  • 29.
    אוסלו, לא נשכח ולא נסלח (ל"ת)
    קוקו 02/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 28.
    לכול המעוניינים השמלניםההזוים
    שרה מהקריות 02/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מירב מיכאלי מסוכנת למדינת היא נכדה של אותו יהודי בורשה שהסגיר. יהודים לנצים האס אס בושה וחרפה מזעזעה למדינ ת היהודים שמצבעים עבורה ובכלל היא מתנהגת כמו הגסתפו הגרמני מי המטומטם שיצביע עבורך אין לך שום נסיון פולטי מדבורים לא בונים מדינה רק בינימין נתניהו הוא ולא אחר נסיון חכם. חזק מדנאי שלא היה ולא יהיה. כמוהו כול השנים שמדינת ישראל קימת לא היה ראש ממשלה כזה אבא שדואג לאזרחי המדינה נחוש בדעתו הביא חסונים כשבכול העולם חסר הוא הראשון שדאג להביא בלי הרבה דבורים רק מעשים אין על ביבי המלך
    סגור
  • 27.
    האשה גולדה הייתה בהנהגה - חורבן בית שלישי
    אילן האקדמאי 02/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כן, זה מה שהיה אצל גולדה מלחמת יום כיפורים וכמעט השמדה של ישראל או כפי שהגדיר דיין - חורהבן בית שלישי למה אנחנו לא מעיפים אנשים חסרי השכלה כמו לפיד ומיכאלי ? הטמטום לשלטון ? וכן , הסבא קסטנר על פי עדות אייכמן עצמו היה מארגן משלחות המוות לאושוויץ הוא קנה לי שקט אמר אייכמן , אז מה איכפת לי שהציל את מקורביו 400 אלף יהודי הונגריה נטבחו בניצוח של קסטנר
    סגור
  • 26.
    מיכאלי
    רבק 02/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד חודש ביבי מוריד לך את החיוך מהפנים יגמר השמאל
    סגור
  • טען עוד
  • 25.
    מירב מיכאלי , לכי הביתה
    א.א.חיפה 02/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כי במקום לעשות סדר במפלגה שלך את יוצאת בצרור יריות נגד החיכוד, הגד לפיד. שהליכוד יוצא נגד ערביה שחא מכירה בשואה. איך היא לפני כן החקה ברשימה המשותפת הצביעה . מההשמוגיח שמםלגת אמת חא ציונית דעותיהנודעותיך דומות . בר לב אני לא מבינה איך הוא לא יצא נגד ונשאר במפלגה. העיקר להבחר. זה אומר שבמפלגתך שמאלני קיצוני. נגד המדינה . שידעו כל מי שיצביעו לכם כאילו הצביעו לרשימה המשותפת. כי גם את נגד הכיבוש.
    סגור
  • 24.
    עקשנית שמסרבת להודות בטעות שלה
    Cool 02/2021/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יעבור לה עד הבחירות הבאות
    סגור
  • 23.
    אפס אפסים 000000
    יהודיה 02/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה מה שאת מטורללת שמנסה להחיות מפלגה שיבשה וקמלה , מי שהורס את המדינה אלה אנשים ונשים מהסוג שלך . הפכתם את הבאר על פיה מגבים מחבלים/ות ורוצחים לכי יללה הביתה .
    סגור
  • 22.
    אפסים כמוך צריך להעיף
    מוטי.י 02/2021/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בנימין נתניהו הוא הטוב מראשי הממשלה שהיו פה , את התוצות כולם רואים וכולם מבינים שסוס מנצח לא מחליפים , מצד שני השמאל המעוות יודע רק להשמיץ לקטר ולבכות .
    סגור
  • 21.
    המעומדת הערביה
    ינקו 02/2021/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גברת מיכאלי היקרה תמיד רצינו שינוי אמא ניצולת שואה הבן של אחות של אבא שלי חלל צהל כול עוד ברשימה מס 7 אני ובני משפחתי לא נצביע לך בכאב רב אנחנו 6 נפשות שמצביעות לך למפלגת העבודה ולכן תחשבי טוב כי הקולות שלנו יעברו ללפיד.
    סגור
  • 20.
    זה באמת הבעיה מירב שאתם עדיין שם איפה שרבין היה כי
    א 02/2021/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כי לא הפנמתם את האסון שהבאתם באוסלו. אגב למי שתוהה עדיין מה היא מורשת רבין אז אסביר בדימוי...זה פסל של ערפאת חמוש ברובה צה''לי
    סגור
  • 19.
    נשים לא עושות 95% מעבודות הבית אלא העוזרת בית שאני משלם (ל"ת)
    א 02/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    לא תגיעי לכלום
    משה 02/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק גנץ הכי ישר
    סגור
  • 17.
    משותפת מספר 2
    אזרחית 02/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מפלגת העבודה התרסקה כי לא נותר כלום מערכיה...זו המשותפת מספר 2....
    סגור
  • 16.
    דגל 'שק!
    חקלאי עברי (בדימוס) 02/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נראה שמרב ומותר אפילו לקוות מפלגת העבודה, הבינו שאין מה לנסות להיות ליכוד ב'... הליכוד הפך למייצד נאמנה של נתניהו... עשיר, שמן, מנותק ומטפח פרזיטים בביתו...ומוזיקת הרקע לא השתנתה...איראן- איראן וכמובן - אסמול שכח מה זה להיות יהודים ...ומי ילמדנו?... הטפיל הגדול או הטפיל הקטן? ...ובניין רמות טראמפ לשם יוגלה ב BB - בעגלא ובזמן קריב!
    סגור
  • 15.
    מרב מיכאלי
    Mb 02/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אכתוב למרות ש 99אחוזים לא יהיה לך עין כאן. אגנדה שלך ,לא תוביל את המפלגה להצלחה,הנשים והאנשים שלך לא בנויים בלהריץ ממשלה, ההתנהלות שלכם היא כ התנהלות של מפלגות הקטנות מרץ... לא או ר שזה לא טוב,הם בנויות בצורה של להיות שם,בלי השפעה. מ אז שראינו איך התנהלותך מול חכ לשעבר כבל,כשנכנס ל משרדים שלכם,כאן ראיתי את אנשים מאחורי הקלעים, ו ביקשו ממנו לצאת בצורה מגעילה. לגבי הבחירה שלך ו ב הבאת אישה שאין קשר להתנצלותה נוגדת את אורח הראיה של רוב העם היהודי... אזרחי ישראל כשרוצים מדינה יהודית ו דמוקרטית. אין לך מה להציע,ויש להזכיר,מה שהיה אז לפני 50 שנה ,זה לא אותו הדבר היום ,ולכן היום האג'נדה שאת מגישה לנו לציבור עם האנשים שאת מביאה, תביא אותך ל 3.5 מנדטים. אין לך שום נסיון בלהיות ולהריץ מפלגה . בעוד 50 יום נדע. מדומיינת,
    סגור
  • 14.
    מרב מכאלי: ‏צריך להחליף את נתניהו
    רות 02/2021/15
    הגב לתגובה זו
    5 2
    ‏‏מירב מיכאלי צריך להחליף ‏אותך דחוף, לא היה ולא יהיה ראש ממשלה טוב יותר מנתניהו, ‏יחי נתניהו מלך ישראל לעולם ועד. ‏חייבים להחליף אותך דחוף מרשעת.
    סגור
  • 13.
    קיצוני? תתחייבי שלא תשבי עם הקיצוני
    גלעד 02/2021/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גב' כולם/כולן תתחייבי שלא תשב/תשבי עם הקיצוני שלא תתחרט/תתחרטי אחרי הבחירות ותלך/תלכי אתו לגועליציה
    סגור
  • 12.
    מרב,שימי לב
    אלישע בן אבויה 02/2021/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    את מגיעה על מרעאנה בגלל שהיא נבחרה. אבל היא גול עצמי. בלי מרעאנה יהיו למפלגה לפחות עוד שני מנדטים. את לא יכולה להדיח אותה אבל את יכולה לנסות לדחוק אותה למקום לא ריאלי. ערבים שתומכים באמירותיה המשוקצות ממילא לא מצביעים למפלגות ציוניות.
    סגור
  • 11.
    הוא לא בוגד הוא טועה, אמר נתניהו
    מרים 02/2021/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל את תמשיכי ותמשיכי לספר שהוא הוא בעצם רצח את רבין נהדרת מדוייקת שווה שאת את כל כך לא המשך של רבין אבל חמודה שמנסה אני מאמינה שהאמת והצדק יצאו לאור גם אם זה לוקח זמן
    סגור
  • 10.
    רק האשמות בלי לקחת אחריות
    ראובן 02/2021/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    השמאל בארץ צריך קודם להאשים את עצמו במצב שבו הוא נמצא.
    סגור
  • 9.
    מירב מיכאלי
    עוזי 02/2021/13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מירב אין סכוי שתחליפו את ביבי את חייה באשליות זה שאת עוברת את אחוז החסימה זה אחיזת עיניים יש לא בסוף לא תעברו את האחוז החסימה אז מרצ לא תעבור אחד ממכם מיותר
    סגור
  • 8.
    מרב מיכאלי
    מיקי 02/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 2
    איחולי הלבביים על צעדייך, היי חזקה ,רגשת את אמוננו וכל משפחתי נתמוך בך בקלפי!! ב ה צ ל ח ה
    סגור
  • 7.
    מירב, אנחנו בונים עליך, יש לך תפקיד כל כך חשוב
    יהל 02/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 3
    עכשיו. בבקשה- אל תפשלי. צריכים אותך!!!!
    סגור
  • 6.
    זכיה מהספק
    שי 02/2021/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי יכול לשקם מפלגה הרוסה של בוגדים אפסים רק מה, מירב מיכאלי המכוערת עם עיני הלטאה שאף אחד לא יודע עליה דבר וחצי דבר שמעתי על העבר של סבא שלה משהו מאוד בעיתי, היא סומכת על אירגוני הנשים שכולן יצביעו לה, את תביני רק אחרי כל המאמצים שתשקיעי ורק אם תצליחי לעבור את אחוז החסימה אז הזאבים של מפלגת העבודה יצוצו ויבקשו תקציבים ואחרי שתעבירי להם את הכסף הם ימתינו לסכומים נוספיםאם יהיו.
    סגור
  • 5.
    עילגת, בורה ושקרנית. יופי של שילוב.
    א"ק 02/2021/12
    הגב לתגובה זו
    5 2
    ידעתי שמרב מיכאלי היא טיפוס מטורלל מהשמאל הקיצוני, אבל בכתבה הנוכחית גיליתי שהיא גם עילגת, בורה ושקרנית. שמאלנית קיצונית מלידה. מגעילת-על.
    סגור
  • 4.
    יותר מדי שנאה וללא תקווה
    יובל 02/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    למרות הרצח המתועב, אף אחד במדינה לא רוצה לחזור לימי רבין לא מימין ולא משמאל. האנטי לביבי מובן אבל זה מספיק בשביל להחליף שלטון צריך דרך שלפחות 30-40 אחוז מהאוכלוסיה מאמינה בה ומיכאלי מדברת בשפה שרק אחוז קטן יכול להתחבר אליה
    סגור
  • 3.
    כמו סבא
    דנה 02/2021/12
    הגב לתגובה זו
    7 3
    הסבא של מרב מיכאלי - ד״ר ישראל רודולף קסטנר היה שליח של מפא״י (מפלגת העבודה) לאירופה בתקופת השואה . עשה עסקה עם הצורר אדולף אייכמן להצלת 1,684 בני משפחה , מקורבים , ומשפחות עשירות (רכבת המיוחסים) , תמורת שליחת כל 700,000 (שבע מאות אלף) יהודי הונגריה למחנה אושוויץ - להשמדה . הורשע במחוזי , אבל זוכה בעליון שכבר אז היה שמאלני . הוא נירצח ע״י השב״כ (שהיה בשליטת מפא״י) כדי שלא יגלה בערעור לעליון (משפט קסטנר) את דבר ״שליחותו״ (ואז כמובן הימין הואשם ברצח) . - האימא , אוהדת הפועל ת״א בכדורגל (בכוונה) , לא מסכימה שבאצטדיון יניפו את דגל ישראל מאחוריה . - היא עצמה , מדברת בלשון נקבה בצורה מגוחכת , והכי חמור - היא רוצה שילדים שיולדו לאחרים , יהיו בשליטת המדינה שתגדל אותם , כי ההורים (הטבעיים/ביולוגיים) לא מספיק אחראיים !!! אז מי יבחר בה כמו סבא שהלך וחגג עם אייכמן והיא עם שונאי ישראל הפיינה משפוחה
    סגור
  • 2.
    מירב מיכאלי מסוכנת
    ... 02/2021/11
    הגב לתגובה זו
    6 5
    ואת פימינסטית קיצונית . לא תודה . עזבי אותנו בשקט. את הסכנה האמיתית של המדינה הזו .
    סגור
  • בטח. אישה שדוגלת בשיויון היא הסכנה. לא חבורת המטורפים ת
    אורן 02/2021/13
    הגב לתגובה זו
    1 3
    נצלנים ו מושחתים שיש כרגע בשלטון
    סגור
  • נשים בראש
    מאיר מרדכי 02/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 4
    אני חושב שראשת ממשלת הבאה בישראל היא מירב מיכאלי . בהצלחה לך אישה יקרה
    סגור
  • 1.
    מרב! תעשי לי ראשות ממשלההה (ל"ת)
    צודקת 02/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • מה מירב. אם. מיי הולכת לכישלון
    דוד. 02/2021/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מרת. מיכאלי יש. חלומות קבוהים אבל. כישלון. חרוץ. מי היא ומה עשתה. בימינו. קצת. בתיקשורת קיבלה. הלק. זמן. אויר ונעלמה בן השורות. והינה. מנסה. לעשות קם בוק לתמונה. משותפת אם. האליטות הלק. תפסה. פיקוד. על. השחצנות
    סגור