חדשות

בואו רעבים: ראיון עם האיש מאחורי "קרניבורים אורגינל"

לכבוד יום העצמאות ישבנו לשיחה עם אחד המומחים בארץ לבשר על האש, דניאל בלילתי מייסד הקבוצה "קרניבורים אורגינל" בראיון לice מספר על הקמת הקהילה, נותן את המתכון הסודי שלו לשולחן החג וחושף מהי השיטה הנכונה להדליק מנגל
עמיאל ירחי |  3
דניאל בלילתי (צילום דניאל בלילתי)

דניאל בלילתי בכלל הגיע מעולם הפרסום, אבל האהבה שלו לבשר לקחה אותו רחוק, אחרי שהתמחה אצל השף מושיק רוט באמסטרדם בלילתי התחיל לשתף בטיפים שלו לבשר, היום הקהילה שלו מונה קרוב חצי מיליון עוקבים ברשתות החברתיות וישראלים רבים מגלים את הבשר הבוטיקי.

ספר לי על קרניבורים אורגינל, איך נוצרה הקבוצה?
הקמתי את הקבוצה בשנת 2016 בעקבות האהבה שלי לבשר, בתקופה ההיא עבדתי בפרסום, מהתשוקה שלי לאוכל הלכתי להתמחות אצל מושיק רוט באמסטרדם אח"כ הייתי בונה תפריטים למסעדות, לאט לאט הקבוצה צברה תאוצה. 
מה מיוחד בקרניבורים אורגינל? מה התוכן שלכם?
אנחנו מביאים סיקורים מכל העולם על כל המסעדות המיוחדות, סיקור מסעדות ומקומות עם בשר מיוחד בארץ, המטרה היא גם להביא מתכונים חדשים למטבח הישראלי וגם להעשיר ידע, איך מכינים כל סוג בשר, איך מעשנים איך מפלטים את הבשרים. פעם לפני 6 שנים לא הייתה את המודעות לאיך אוכלים בשר, מה זה בשר בוטיק, כשהייתי צעיר הסטייקים היו קפואים, אנחנו הבאנו את העראיס לארץ, בעקבות הקבוצה עלה הביקוש לכבד אווז בארץ, גם נתח כמו דנבר שלא היה כמעט בארץ והיום כל אחד מכיר פרץ בעקבות הקבוצה.


מתי הייתה הפריצה של הקבוצה?
בהתחלה לא הראיתי את עצמי, התביישתי, בשנת 2017 העלתי סרטון שלי מתעסק עם בשרים ומסביר ופתאום חשיפות של עד 9 מיליון צפיות, ומכמה מאות עוקבים הקהילה מתקרבת לחצי מיליון, מטורף לגמרי. יש לנו קהילת אינסטגרם ופייסבוק, ותכף מעלים אתר עם הסברים. להאיר לישראלים את העיניים שידעו מה הם אוכלים, איך צולים, ואיך מעשנים. הדף עושה אנשים יותר שמחים,  כל בנאדם שמספר לי שהוא שמח בעקבות הקהילה נותן כוח להמשיך. רוב הים אני מתעסק באתר.
אתה מקבל תגובות שליליות מאנשים טבעונים?
היה פעם אחת שקיבלתי סרטון מה עברה הפרה, אבל תראה אני מעביר ידע ותוכן, לא יורד על טבעונים. פעם היה טרנד רדיקלי של טבעונות שמו ראש של פרה במזרקה, פעם הם היו אגרסיביים והם התעדנו, אני לא אומר לאף אחד מה לאכול בצלחת ושלא יגידו לי.
מה אתה מציע לישראלים להכין לחג יש לך תפריט ליום העצמאות?
ככה, מתחילים עם נשנוש של בשר עדין, קרפצ'ו או צלעות טלה, ליד כוסית עראק.
אחרי זה סטייקים כמו סינטה נברסקה ואנטריקוט ישראלי , לא מרמת הגולן, רמת הגולן זה פיקציה הבשר שאומרים עליו מרמת הגולן הוא סתם יקר יש קצביות מדהימות בדרום. וכמובן קבב, תמיד חייב קבב, קח מתכון לקבב מנצח: 30% שומן טלה  70% בשר כבש. טיבול: פלפל מלח וברהט. אפשר לעשות גם שואו ולהביא טומהוק לשולחן, אבל מה, רק לא נקנקיות.
 


שאלת השאלות, איך מדליקים את המנגל?
קודם כל מנגל בחג זה רק פחמים, לא גז. בשביל ההדלקה צריך לקחת נייר סופג, שני גלגולים על היד שיראה כמו פרח, ולשים בפנים שיראה כמו פתלייה, לשים שמן בקיפולים, מדליקים ואז יש להבה טובה וחזקה ועליה מערום גחלים.

מה אתה מאחל למדינה ליום הולדת?
שנהיה מאוחדים ימנים ושמאלנים כמה שאפשר, תמיד רוצים לנגוס בנו האויבים שלנו שנהיה מאוחדים כולם אם אנחנו רוצים להישאר פה, כיף שעשו שלום עם דובאי שנעשה שלום עם כולם,  וכמובן שנהיה מעצמה של בשר. והכי חשוב שיורידו לנו את המחירים של הבשר.

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    גנב. נוכל. רמאי.
    דרומי 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא עושה הונאות אשראי.
    סגור
  • 2.
    עמלק בן בליעל
    עוזי טייאר 08/2021/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    השם רואה הכל בעבור בצע הכסף אנשים ימכרו את סבתא שלהם עסקי כבד האווז נאסרו על ידי כבוד הרב עובדיה תעשייה שכולה התעללות מזוויעה
    סגור
  • 1.
    סרטן
    הלוחש לקופים 04/2021/15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שימצאו אצלך גידול בגודל של כל החיות שרצחת ואחכ אצל כל מי שחשוב לך יא מזוהם
    סגור