חדשות

ריבלין עורך את הטקסים בפעם האחרונה, מי יחליף את הנשיא?

ימי הזיכרון והעצמאות מלאים בטקסים ממלכתיים ונשיא המדינה עובד שעות נוספות, ריבלין ערך היום את הטקסים בפעם האחרונה אחרי שבע שנות כהונה, הבחירות לנשיאות בעוד חודשים ספורים ואלו המועמדים לנשיאות
עמיאל ירחי | 
מי יחליף את ריבלין בנשיאות (צילום אוליבר פיטוסי תמר ניוברג הדס פאריש פלאש 90)

כהונה בת שבע שנים מתקרבת לסיומה, נשיא המדינה רובי ריבלין כבר רואה את הסוף, הנשיא מסיים את תפקידו ב-5 ביולי וערך היום את טקסי העצמאות המסורתיים בפעם האחרונה, לתפקיד המכובד מועמדים רבים שכבר לוטשים עיניים לעבר חברי הכנסת בתקווה לתמיכה, אלו האנשים שמתמודדים על המשרה. 

כזכור, בשביל להשתתף רשמית במרוץ לנשיאות כל מועמד צריך קודם כל לגייס 10 חתימות של חברי כנסת, כל ח"כ יכול לחתום פעם אחת, אחרי איסוף החתימות תתקיים הצבעה חשאית בה 120 הח"כים יבחרו את הנשיא הבא של ישראל. כרגע ישנם שמות רבים באוויר, רובם עם עבר פוליטי אבל רק חלק הודיעו לתקשורת על כוונתם להתמודד, רוב המתמודדים הפוטנציאלים או שטרם החליטו או שעובדים על המועמדות מאחורי הקלעים. המועמדים שכבר הודיעו כי יתמודדו על התפקיד הבכיר הם: השר לשעבר פרופ' שמעון שטרית , ח"כ לשעבר יהודה גליק, עמיר פרץ, אשת העסקים אלהאם חאזן מבענה וההיסטוריון, פרופסור מיכאל בר-זהר.


השמות הנוצצים נמצאים דווקא ברשימת האנשים שטרם הכריזו, בין המועמדים האפשריים נמצאים: מרים פרץ שמובילה כמועמדת המתאימה ביותר על פי סקרי דעת הקהל, בוז'י הרצוג, הזמר יהורם גאון, יולי אדלשטיין ואף שמו של נתניהו נקשר כמועמד, בעיקר מצד גורמים במפה הפוליטית שרואים בהפיכת נתניהו לנשיא כפתרון לפלונטר הפוליטי, נתניהו כרגע מכחיש בכל תוקף. ככל הנראה כשיתקרבו הבחירות לנשיאות נראה הכרזות של מועמדים חדשים לצד הודעות פרישה. הבחירות יערכו בתאריך שיבחר בין ה-27 באפריל ל-9 ביוני 2021.
 


בבית הנשיא כבר מתכוננים ליום שאחרי, ריבלין החל באזכורים של פרידה בנאומים שנשא ביום הזיכרון וביום העצמאות, יניר קוזין כתב גלי צהל צילם הבוקר כי בבית הנשיא כבר מכינים את המעמד לפסל ראשו של ריבלין שיצטרף לשורת הנשיאים לשעבר.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה