חדשות

'שומר החומות': נתניהו סיכם: "תודה לנשיא ביידן, ההישגים ייחשפו עם הזמן"

אחרי 11 ימי לחימה, הגיע הסבב לסיומו ללא הכרעה ברורה, כאשר חמאס ניצל את הפסקת האש החד צדדית של ישראל כדי להכריז על ניצחון. ראש הממשלה במסע"ת: "בחמאס עדיין לא יודעים איזה מכה הם חטפו"
כפיר אדר |  1
גנץ וביבי (צילום פלאש 90)
אחרי 11 ימי לחימה, מבצע 'שומר החומות' הגיע רשמית בשעה 2:00 הלילה (בין חמישי לשישי) לסיומו. התחושה בקרב הדרג המדיני היא הישג, כך לפחות הוצג בישיבת הקבינט, אבל בציבור יש תחושה של חמיצות ואף כעס כלפי הממשלה ששוב לא הכניעה סופית את החמאס והפסקת האש החד צדדית שהוכרזה מבלי להחזיר את החטופים או להכריע סוגיות כמו ירושלים היו פרס לארגון הטרור בעזה.
עד השעה 2:00 בלילה, נשמעו מטחים כבדים לעוטף עזה, כאשר אף נרשמה פגיעה במבנה במועצה אזורית אשכול וגם צה"ל לא נשאר חסר מעש ותקף את המטרות האחרונות שלו ברצועה, אבל עד כה כובדה הפסקת האש מצד שני הצדדים שמזהירים כי כל הפרה תחזיר את המערכה לאותה הנקודה בה נעצרה.
 
בסביבות השעה 1:00 שעון ישראל ג'ו ביידן, נשיא ארצות הברית שלחץ על הפסקת האש נאם והסביר בבית הלבן: "הבטחתי לנתניהו שארה"ב תמלא את המלאי של כיפת ברזל. מצרים עדכנה כעת שחמאס וקבוצות אחרות בעזה הסכימו להפסקת אש. אני מודה לנשיא סיסי שהיה לו תפקיד מרכזי בדיפלומטיה שאפשרה את הפסקת האש הזאת". 
"ארה"ב מחויבת לפעול יחד עם האו"ם לסיוע הומניטארי לעזה, נעשה את זה בשיתוף פעולה מלא עם הרשות הפלסטינית ולא חמאס, כדי שזה לא ינצל את הכסף כדי להתחמש. הממשל שלי ימשיך בדיפלומטיה השקטה והנחושה עד הסוף הזה".
בינתיים, ברצועת עזה חגגו את הפסקת האש של ישראל שהצטיירה שם כהודאה בתבוסה במערכה. גם במסגד אל אקצא ובערי יהודה ושומרון בירכו את חמאס על ההישג לדבריהם. במשרד הבריאות ברצועת עזה סיכמו את המבצע עד כה מבחינת הפגיעות בנפש, כאשר נהרגו מהתקיפות הישראליות 232 אנשים, ונפצעו 1,900 נוספים.
 
גם בצה"ל מסכמים את מבצע שומר החומות: השמדת מעל 100 ק"מ של מנהרות, חיסול 5 בכירים בדרג מח"ט, 20 בדרג בכיר ובינוני, 200 מחבלים, תקיפת 26 מבני ממשל, 9 רבי קומות, כ-90% יירוטים ועוד  .יותר מ-4,300 רקטות נורו מעזה לישראל במהלך מבצע ״שומר החומות".
בינתיים, הרשויות הונחו לא לפתוח היום את מוסדות הלימוד, אבל אם השקט יישמר במהלך השבת, אז ביום ראשון ניתן יהיה לקיים את הלימודים כסדרם. גם כבישים שעד כה נחסמו מחשש לירי מהרצועה עתידים להפתח ובכלל, בהדרגה צפויה השגרה לחזור ב-48 השעות הקרובות
במסיבת עיתונאים לסיכום המערכה, נתניהו אמר: "בחמאס עדיין לא יודעים איזה מכה הם חטפו, אני מודה לבני  גנץ, לרמכ"ל וראש השב"כ עבדנו יחד מאוחדים מול המטרה. כשיצאנו יחד למבצע, הגדרתי את היעד המרכזי שלו – להנחית מכה קשה על ארגוני הטרור, ולהשיב את השקט תוך ביסוס ההרתעה. לא הכול ידוע עדיין לציבור וגם לא לחמאס, מכלול ההישגים שלו ייחשף עם הזמן".
עוד הוסיף נתניהו: "6 השיחות שלי עם ביידן היו ידידותיות וחמות "תודה לך הנשיא ביידן, עשינו דברים חדשים ונועזים מבלי להיגרר להרפתקאות מיותרות. אם היה צורך להיכנס קרקעית לעזה היינו עושים זאת. אבל אני חשבתי שהפעם, לנוכח היעדים שהגדרנו, נוכל להשיג תוצאות טובות יותר בדרכים בטוחות יותר".
שר הביטחון בני גנץ הוסיף: "הגיע הזמן למעשה מדיני. אחרת שומר חומות יהיה עוד מבצע בשרשרת". הרמטכ"ל אביב כוכבי הוסיף: "הישגי המבצע צריכים להאיץ את השבתם של החיילים הביתה". במקביל, שמחה גולדין אימו של הדר גולדין החייל שגופתו נמצאת בשבי החמאס בהפגנה מחוץ לבית של שר הביטחון בני גנץ.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אופי של עקרב רצחני - לא מסוגל לא לעקוץ
    ארנון תל-אביבי 05/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אופי והתנהגות של עקרב - עוד פיגוע לאומני במלחמה שנמשכת 139 שנה מאז 1882. מצד אחד הם מתפרנסים מהפריחה הכלכלית שיהודים הביאו לפינה הקטנה במזרח-התיכון, מצד שני - כמו העקרב בסיפור ששכנע את הצפרדע בתום ליבו. הצפרדע העלתה את העקרב על גבה ושחתה לרוחב הנהר העמוק , עד שהעקרב לפי טיבעו , עקץ את הצפרדע המופתעת ושניהם טבעו, הערבים לא מסוגלים להתאפק ולפי האיסלאם - מנסים למחוק את הישות של "הכופרים" היהודים. מאז חידוש ההתיישבות היהודית בארץ-ישראל - האויב הערבי - רוצח ביהודים. מתי נבין ? מתי נפעל לפי העובדות ? רק 70 ק"מ בין חוף ים התיכון לגדת נהר הירדן. כאן ארצנו הקטנטונת היחידה של העם היהודי.
    סגור