נבחרת אייס
דרושה ארץ נהדרת חדשה: אסף רפופורט צריך להרים תוכנית סאטירה | יריב אופנהיימר
המחנה הליברלי נטש את ההומור לטובת טורי דעה ונאומים רוויי תוכחה. הגיע הזמן שקברניטי ערוץ 13 ירימו את הכפפה ויקימו תוכנית חצופה, מעצבנת ומעוררת מחלוקת שתאתגר את השלטון | יריב אופנהיימר
אי אפשר להתווכח עם הנתונים והבזז, סרטון התמיכה בביבי שפורסם בערב שבועות הוא הצלחה תקשורתית וויראלית. הבחירה של תומכי נתניהו להשתמש בהומור הוכיחה את עצמה שוב. לאחר שהסרטון הפך ויראלי, לגלגו תומכי הממשלה על ״ארץ נהדרת״ וניסו להציג את עצמם כמענה לה. בדבר אחד תומכי נתניהו צדקו, המחנה הליברלי נטש כמעט לחלוטין את ההומור והסאטירה לטובת טורי דעה ונאומים רווי תוכחה, והפקיר את גזרת ההומור הפוליטי הנשכני.
עם הצלחת הסרטון אין טעם להתווכח, יש ללמוד ממנה, לציבור הליברלי בישראל נדרשת תוכנית סאטירה חדשה, חכמה, אמיצה ובועטת. אסף רפופורט וקברניטי ערוץ 13 צריכים לייצר רצועת סאטירה חדשה, שתמלא חלל עצום ותגשים את תפקידה של התקשורת, לבקר את השלטון ולהיאבק למען ערכים דמוקרטים ותיקון עוולות בחברה.
סאטירה איננה תוכנית בידור לכל המשפחה, היא אמורה להצחיק אבל גם להכאיב, לנשוך ולהפוך שנויה במחלוקת, להיות נתונה למתקפות ולא לחפש את המכנה המשותף הרחב ביותר. כזאת הייתה ניקוי ראש, החרצופים, גב האומה, כזאת הייתה ארץ נהדרת בתחילת דרכה. אך השנים האחרונות הפכו את ארץ נהדרת לתוכנית עתירת רייטינג ונטולת עוקץ, התוכנית הפכה מביקורת פוליטית לקומדיה לכל המשפחה. החריפות ירדה, והצורך ״לאזן״ הגיע גם למערכונים ולטקסטים, במיוחד לאחר השבעה באוקטובר.
אך גם אם ארץ נהדרת הייתה נשארת בועטת ונשכנית, במדינה פוליטית ועמוסת קונפליקטים, מלחמות ואירועים כמו ישראל, יש מקום ליותר מתוכנית סאטירה אחת. גלגולה המחודש של זהו זה, לצד רצועת הסאטירה ״מה שתגידו״ ראויים לשבח, אך זה לא מספיק.
כניסתו של אסף רפופורט לעולם התקשורת היא הזדמנות חשובה לא רק לחזק את מערכות החדשות והאקטואליה, אלא גם ליצור תוכנית סאטירה חדשה, שתעניק ערך מוסף למהדורות החדשות ותייצר שיח ציבורי, ביקורת על השלטון ומתיחת גבולות חופש הביטוי. תוכניות סאטירה הם חלק בלתי נפרד מהדרך של הציבור לצרוך חדשות ואקטואליה ולהבין לעומק את התהליכים, האינטרסים והמגמות שמאחורי הקלעים. סאטירה היא ביקורת, פרשנות ופוליטית ודרך אחרת להבין את המציאות.
לישראל של 2026, דרושה ארץ נהדרת חדשה, רוויה בכישרונות, מקצועית, עשירה בתקציבים, שתאפשר לגייס לטובת העניין את המוכשרים והטובים במקצוע. כותבים, שחקנים, בימאים וצילומי חוץ מושקעים. לא תוכנית אולפן, לא טוק שואו, תוכנית סאטירה שתהפוך לאירוע טלוויזיוני, חצוף, נטול עכבות שמטרתו לשנות מציאות, לתקן עוולות, לבקר את השלטון, בדרך של הקצנה והומור. עלייתה של תוכנית סאטירה תאתגר גם את יוצרי ארץ נהדרת ותגביר את הביטחון והחופש של היוצרים לקחת סיכונים ציבוריים.
עוד ב-
המבחן של תוכנית הסאטירה החדשה לא יהיה ברייטינג, המבחן יהיה בהשפעה ציבורית, יצירת דיון ציבורי וסקנדל. סאטירה טובה היא סאטירה מעצבנת, המגרדת רת גבולות חופש הביטוי. סאטירה לא אמורה לעשות לנו נעים בגב מחיקויים חמודים של שרים וראשי ממשלה, סאטירה צריכה לבעוט, להכעיס, לעצבן ולתקן. דרושה לישראל ארץ נהדרת חדשה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(19):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
15.כרגיל, הניתוח נכון והמסקנה הפוכה מהמתבקשדרור 06/2026/07הגב לתגובה זו0 0במקום להבין שהמסקנה היא כי רק תוכנית סאטירה על השמאל היא שתאתגר אותו ואת ארץ נהדרת, והיא המתבקשת על-ידי הציבור, ואפילו היתה עשויה להציל את 13 מדעיכה, לולו נטייתו האובדניתסגור
-
14.יש מספיק תעמולת שמאל בארץ נהדרת. לא צריך יותר (ל"ת)אופיר 06/2026/07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
13.רק שאלהBumbling Fool 06/2026/05הגב לתגובה זו1 1ומה יעשו בתוכנית אם הקואליציה תפסיד? יצחקו על השלטון החדש והנאור?סגור
-
כן.קליאו 06/2026/05הגב לתגובה זו0 1גם לשלטון הכי נאור יהיו מן הסתם לא מעט פאשלות, ומן הראוי יהיה להעביר עליהן ביקורת. ההבדל הוא ששלטון נאור יפעל לתיקון הפאשלות, מה ששלטון נתניהו לא עושה, ולא ינסה לחנוק את התקשורת הליברלית, מה ששלטון נתניהו כן עושה.סגור
-
12.מי זה בתמונהמי זה בתמונה 06/2026/05הגב לתגובה זו0 0זה לא נראה כמו מריאנו שמחקה את ביביסגור
- טען עוד
-
11.לימין אין חוש הומור. אם א.נשים צוחקים - זאת אומרת שזהיונה 06/2026/05הגב לתגובה זו1 2מצחיק ? אתמול, בזיפזוף קל(בערוץ 14 - הפטריוטים) ראיתי את עורכי הדין פטר דוד, גיא בוסי ומשהאליה כהן - צוחקים. על מי ? על דבריו האחרונים של כבוד השופט אהרון ברק בחדשות הערב. הבעיה היא בערןץ 13 - ההכלה. כדי להראות "עיתונאות - מה היא?" מזמנים א.נשים קיצוניים שפשוט אי אפשר לשמוע אותם ; יש כאן 2 עמים שלכל אחד תפיסה שונה מה הם החיים. אפרופו, הייתה לימין תכנית "סטירית" - לאטמה - שירדה ; ללא טעם וללא ריח. הוא שאמרתי ; אין לימין הומור. (לבד מהיידיש).סגור
-
כל כך נכון. (ל"ת)קליאו 06/2026/05הגב לתגובה זו0 0סגור
-
10.תציע את עצמךישראלי 06/2026/05הגב לתגובה זו0 0בכל פעם שאני שומע את דעותיך אני נקרע מצחוק, אין הומור יותר טוב ממך, חסר לך רק אף של ליצן. באמת יריב, מי שמאמין בדבריך הוא ככל הנראה חסר אוּנהסגור
-
9.נגיד כמו לאטמה עם הדמות המעולה של יריב גוגלהיימר? (ל"ת)איציק גולדפריינד 06/2026/05הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.ערוץ 14 כבר עובדים על זהאנילאנימוס 06/2026/04הגב לתגובה זו2 0אני מזמן אמרתי ועדיין אומר הימין צריך דחוף לעשות סתירה שיפתחו בבית ספר לתיקשורת גם לימודי סתירה יש את שי גולדשטיין האלוףסגור
-
7.סטירהאלדד 06/2026/02הגב לתגובה זו1 0לא צריך תראו את ניקוי ראש שלפני 50 שנה ותתפקעו מצחוק כי כלום לא השתנה הכל ביוטיובסגור
-
6.עוד הוכחה שכולנו בשמאל צריכים לעזוב את הארץמפגינה בקפלן 06/2026/02הגב לתגובה זו0 0השמאל כבר מת . רובנו זקנים ומחכים למוות או להפגנה של מוצ"ש מה שבא קודםסגור
-
5.אתם מטומטמים מידי בגדי לעשות משהו טוב (ל"ת)Z 06/2026/01הגב לתגובה זו0 1סגור
-
4.יריב אתה עוכר ישראל! (ל"ת)אסף 06/2026/01הגב לתגובה זו3 0סגור
-
3.מבינה שחסר לכם רעל? ושוב- המטרה הנעלית- השלטון!! (ל"ת)נגעלת מכם 06/2026/01הגב לתגובה זו2 1סגור
-
2.הפוך גוטה הפוךמיקי 05/2026/31הגב לתגובה זו2 2"אך השנים האחרונות הפכו את ארץ נהדרת לתוכנית עתירת רייטינג ונטולת עוקץ, התוכנית הפכה מביקורת פוליטית לקומדיה לכל המשפחה."סגור
-
תעמולת חמאס טהורה. (ל"ת)מראה שעל הקיר 06/2026/01הגב לתגובה זו2 0סגור
-
1.ערוצי התרעלה והארס מרגישים שהם מפסידים ומחפשים תוספותביביסט גאה 05/2026/31הגב לתגובה זו8 0והשופרון הארסי אופנהיימר אפילו לא מנסה להסתיר את היעד: השלטון. הוא רק לא מבין שאנחנו מזמן יודעים מי בשלטון: בג״צ, הפרקליטות וחבר מרעיהם. ויהם מספקים טונות של חומר לביקורת וסאטירה ואין לכם שמץ של כוונה לבקר אותם. הם משלכם.סגור
-
מדהים כל פעם מחדשגלעד 06/2026/01הגב לתגובה זו0 0עומדים עם לוע פעור ושותים את כל השקרים והתחמנות של ביבי, כמו כבשים. רמת הזלזול שלו בעדר כל כך גבוהה עד שהוא בעצמו לא מאמין שהם אוכלים את זה.סגור




