משפט

הנוסעת הישראלית התעקשה וחברת התעופה הבינלאומית התקפלה

בקשה לתביעה ייצוגית גילתה כי חברת אייג'יאן אינה מיידעת את לקוחותיה על זכויותיהם בטיסות מישראל ואליה. החברה אמנם תשלם כ-200 אלף שקלים, אבל מי יקבל אותם?
דוד לוי | 
מטוס של אג'יאן איירליינס (צילום אילוסטרציה shutterstock)
בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר השבוע הסדר פשרה במסגרת בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת התעופה היוונית אייג'יאן איירליינס. במסגרת הבקשה נטען כי החברה הפרה את חובות היידוע המוטלות עליה כלפי נוסעים בטיסות מישראל ואליה.
התובענה הוגשה על ידי כנרת שדות, שרכשה חמישה כרטיסי טיסה של החברה ליעד כרתים. שדות טענה כי איייג'יאן "אינה מגלה לנוסעיה בטיסות משטח מדינת ישראל או אליה אודות זכויותיהם לפי חוק שירותי תעופה".
במסגרת ההסדר שאושר, התחייבה אייג'יאן לבצע מספר שינויים מהותיים בתוך 30 יום ממועד חלוט פסק הדין. החברה תקים באתר שלה עמוד ייעודי בשם "Israeli Aviation Services Law" שיפרט את זכויות הנוסעים, ותכלול קישור לעמוד זה בהודעות שליחה לנוסעים בעת שינויי טיסה.
השופטת ברקוביץ הדגישה כי "יידוע לקוחות בדבר זכויותיהם על פי חוק שירותי תעופה צפוי להביא לכך שבעקבות ההסדרה שהניב ההליך, יקבלו הנוסעים אשר יש להם עילה מזכה את הפיצוי לו היו זכאים".
נוסעי העבר של החברה יקבלו יידוע רטרואקטיבי על זכויותיהם, כאשר חברי הקבוצה יוכלו לפנות למשיבה ולממש זכויותיהם תוך 60 יום מקבלת ההודעות. בנוסף, החברה מתחייבת לבצע "ריענון נהלים לצוות דיילי הקרקע, בארץ ובחו"ל בכל הנוגע ליידוע הנוסעים".
הגמול לתובעת יעמוד על 10 אלף שקלים, ושכר הטרחה לעורכי הדין על 179,329 שקלים בתוספת מע"מ. השופטת ציינה כי "ההליך הציף סוגיה בעלת חשיבות, שעניינה חובת הגילוי והיידוע בדבר הטבות המגיעות לנוסעים על פי חוק שירותי תעופה".
אין ספק שתביעה ייצוגית היא כלי צרכני שיעילותו מוכחת במקרים שבהם מדובר בתובעים רבים. ההליך הזה אף מביא לא פעם לתוצאות, כמו במקרה הזה וכפי שדיווחנו על חברת סלקום שתפצה את הלקוחות בעשרות מיליונים. כמו כן, פרסמנו על כך שטויוטה טויוטה תשלם מיליונים ללקוחות. גם דיווחנו על כך שיוזמי קמפיין "אתה הראש אתה אשם" ישלמו מאות אלפי שקלים.
תגיות ייצוגית
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה